Igår, 17:51
Medlem
Replipunkts avatar
Gömma pengar lagligt så att inte giriga släktingar får tassarna på större summor?
Bitcoin förstås men det är för volatilt.
Guld ..
Citera
Igår, 17:55
Medlem
Menar du när det kommer till att ärva när du dör? Hur annars ska dina "giriga släktingar" få dina pengar? Om du äör död, vem bryr sig om vem som får vad? Så länge dina barn tas om hand (om du har några) så är det väl lugnt?

Annars kan du köpa egendom, dyra saker, och skriva de specifikt i testamentet till barn/fru/etc.
Citera
Igår, 18:06
Medlem
franges avatar
Sätt in dem på ett bankkonto? Hur menar du att dina släktingar skulle komma åt dem, då? Eller sköter de din ekonomi åt dig, och du har fått in svarta pengar på något icke-vitt sätt?
Citera
Igår, 18:13
Medlem
Tidvinds avatar
Det är bara Swisha över summan till mig som gåva så slipper du se pengarna igen.

Skämt åsido. Guld är väl säkrast på sikt.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
AnonymKulsprutas avatar
Köp guld och gräv ner. Eller bitcoin så dina klena armar orkar bära
Citera
Igår, 18:23
Medlem
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Menar du när det kommer till att ärva när du dör? Hur annars ska dina "giriga släktingar" få dina pengar? Om du äör död, vem bryr sig om vem som får vad? Så länge dina barn tas om hand (om du har några) så är det väl lugnt?

Annars kan du köpa egendom, dyra saker, och skriva de specifikt i testamentet till barn/fru/etc.
Ja, när jag dör.
Citera
Igår, 18:26
Medlem
Har du inga barn får du testamentera till vem du vill.
Har du barn får du väl sätta sprätt på dina "större summor".
Citera
Igår, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
Ja, när jag dör.
Vem ska ha dem istället då?
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
Gömma pengar lagligt så att inte giriga släktingar får tassarna på större summor?
Bitcoin förstås men det är för volatilt.
Guld ..

Sätt in rubbet i en kapitalförsäkring med en viss förmånstagare vilket inte ingår inte i bouppteckningen.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Onanikrems avatar
Som Opuskrokus säger, skriv ett testamente. Barn kan du inte göra helt arvlösa, de har rätt till sin laglott. Föräldrar, syskon, syskonbarn kan du göra arvlösa genom testamente. Förslagsvis till Onanikrem eller möjligen föreningen katternas vänner.
Citera
Igår, 18:43
Medlem
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Vem ska ha dem istället då?
Det är det jag inte vet.
Citera
Igår, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Som Opuskrokus säger, skriv ett testamente. Barn kan du inte göra helt arvlösa, de har rätt till sin laglott. Föräldrar, syskon, syskonbarn kan du göra arvlösa genom testamente. Förslagsvis till Onanikrem eller möjligen föreningen katternas vänner.

Bortsett ifrån att du inte äger fastigheter obelånat... rubbet in i en kapitalförsäkring så gör du vad du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in