2026-08-11, 00:26
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra idé!
Synd om stavhoppare som har bara en ynka gren.

Vilka slår Sverige i mix stavhopp?
Kanske USA. Någon mer med chans?

Grekland.

Karalis, och sen har dom ju haft flera damer över 4.50. Men damerna kanske har lagt av!?

Skulle va en skoj tävling i stav.
Citera
2026-08-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Du målar dig jo bara länger og länger in i ditt egna hörn. Ge dig nu innen du gör bort dig ennu mera...
(Och om du nu kunde försöka kapa navelsträngen till din AI, hade det nog inte varit så dumt det heller.)

Använder ingen jävla AI, vilken tomte du är.
Citera
2026-08-11, 04:15
Medlem
Hvem faen bryr seg om bredde når man tar to gull på én kveld

Hvilken dag!!
Citera
2026-08-11, 08:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Varför är just de grenarna så viktiga ;-)
Jag gillar ju teknikgrenarna så därför är de viktiga. Men även 100m för damerna var en gren där det inte var så imponerande resultatnivå på norska mästerskapen. Men detta var de grenar jag direkt mindes utan att att leta reda på resultaten. Kan finns fler grenar man kan lyfta fram om man detaljstuderar resultaten.

Citat:
Var 90-tals-stjärnor. I 2006 var det många år sedan dom slutade
Men häng inte upp dig just på 2006, jag tog det mest metaforiskt. Min poäng är att Norge inte byggt upp en bra bredd och väldigt bra topp från ingenting utan precis som för Sverige så går det i cykler.

Citat:
Dina svar på först norges bredd, og så Norges forbättring senaste 20 år var lite speciella Alki
Till denna cykliska utveckling så har Norge byggt upp en väldigt bra bredd i ett antal (men inte alla) grenar. 400m för damer där är ni otroligt bra och har en väldigt bra bredd, otroligt imponerande. Nu när Femke Bol övergett 400m så är det ingen som slår Jaeger på en avslutningssträcka. Ni har en bra bredd i många löpgrenar, ingen tvekan om det.

Jag menar att det går att ha två tankar i huvudet samtidigt och diskutera detta sakligt utan att komma med tramsiga halmgubbekommentarer som vissa andra användare gör.

PS. Grattis till gulden förresten efter en tung dag i övrigt. För svensk del är jag väldigt besviken på att vi inte kan få utväxling på den fina bredden vi byggt upp i vissa grenar.
Citera
2026-08-11, 08:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Försökspasset idag:

11.33 höjd herrar kval. Kvalgräns: 2.26
Melvin Lycke Holm (kvalgrupp A)

11.35 diskus herrar kval. Kvalgräns: 66.00
Daniel Ståhl

11.45 400m häck damer semifinal. 2Q+2q
Moa Granat (semifinal 1)

12.15 100m herrar försök. 12q
Henrik Larsson (försöksheat 1)

12.40 110m häck herrar försök. 12q

13.00 diskus herrar kval. Kvalgräns: 2.26
Jesper Ahlin

13.05 800m damer försök. 3Q+4q

13.40 400m häck herrar försök. 13q
Carl Bengtström och Oskar Edlund direktkvalificerade till semifinalerna

Moa Granat har tyvärr fått bana 1 i sin semifinal. Och hon lär inte ta sig till finalen. Jag förväntar mig att Ståhl och Larsson tar sig vidare, övriga lär nog bli utslagna.

Damernas 800m är en av de intressantaste grenarna på detta EM. Hodgkinson, Lamotte och Määttänen i första heatet. Bol i andra heatet. Werro, Frøynes och Reekie i tredje heatet. Bourgoin och Antonsen i fjärde heatet.
Citera
2026-08-11, 08:35
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Använder ingen jävla AI, vilken tomte du är.
Tyvärr blir det alltid ifrågasättande och eviga diskussioner om Norge så fort någon inte förbehållslöst hyllar Norge i alla lägen. Börjar bli tröttsamt minst sagt att detta sker i så många sportforum på Fb, norrmännen på forumet bevakar trådarna som hökar och registrerar allt som skrivs om Norge. Man undrar om de inte hade trivts bättre på ett norskt forum istället för att ständigt ifrågasätta och tjata om det som skrivs av svenskar om Norge på FB.
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2026-08-11 kl. 08:37.
Citera
2026-08-11, 09:04
Medlem
FNLSs avatar
Tycker man kan ta bort 4x400 för damer och herrar och bara ha mixed med 16 eller rent av 24 lag.
Citera
2026-08-11, 09:21
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Till denna cykliska utveckling så har Norge byggt upp en väldigt bra bredd i ett antal (men inte alla) grenar. 400m för damer där är ni otroligt bra och har en väldigt bra bredd, otroligt imponerande. Nu när Femke Bol övergett 400m så är det ingen som slår Jaeger på en avslutningssträcka. Ni har en bra bredd i många löpgrenar, ingen tvekan om det.
Jag menar att det går att ha två tankar i huvudet samtidigt och diskutera detta sakligt utan att komma med tramsiga halmgubbekommentarer som vissa andra användare gör.

PS. Grattis till gulden förresten efter en tung dag i övrigt. För svensk del är jag väldigt besviken på att vi inte kan få utväxling på den fina bredden vi byggt upp i vissa grenar.
Ja, de "argumenten" som lades fram av vissa andra förstod jag inte mycket av, men tillbaka till verkligheten. Var trist att de duktiga
svenska kastdamerna inte fick ut det vi vet att de har i sig, men grattis till medaljen i kulstötning.

Wictor var inte bara en som gav mig Stålis-vibbar när det kommer till att vara bäst när det gäller, men denne jätte till man verkade
också vara en som är lätt att gilla. Att han inte precis är någon ungdom längre behöver inte ha så stor betydelse i just kula.
Blir spännande att följa honom framöver
Citera
2026-08-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Tycker man kan ta bort 4x400 för damer och herrar och bara ha mixed med 16 eller rent av 24 lag.
Själv tycker jag att man skulle behålla stafetterna som de alltid har varit. Herrar och damer var för sig. Inte nog med mixed 4•400. Nu har man även infört mixed 4•100. Så kortsprinters har fyra medaljchanser, 100, 200 och båda korta stafetterna.
Citera
2026-08-11, 09:25
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Få länder har 4 damer för 400 som håller Nivå
Citera
2026-08-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ja, de "argumenten" som lades fram av vissa andra förstod jag inte mycket av, men tillbaka till verkligheten. Var trist att de duktiga
svenska kastdamerna inte fick ut det vi vet att de har i sig, men grattis till medaljen i kulstötning.

Wictor var inte bara en som gav mig Stålis-vibbar när det kommer till att vara bäst när det gäller, men denne jätte till man verkade
också vara en som är lätt att gilla. Att han inte precis är någon ungdom längre behöver inte ha så stor betydelse i just kula.
Blir spännande att följa honom framöver
Hoppas att jämnårige Thomsen kan komma tillbaka också. Vet du vad hans problem är?
Citera
2026-08-11, 09:45
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Hoppas att jämnårige Thomsen kan komma tillbaka också. Vet du vad hans problem är?
Han har haft så många skador att det nästan inte går att räkna upp, inklusive ett fotledsbrott. Till det kommer att även om han är
riktigt bra tekniskt och kapacitetsmässigt, så verkar han sakna de tävlingsegenskaper som Wictor visade i går
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in