Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
Varför är just de grenarna så viktiga ;-)
Jag gillar ju teknikgrenarna så därför är de viktiga. Men även 100m för damerna var en gren där det inte var så imponerande resultatnivå på norska mästerskapen. Men detta var de grenar jag direkt mindes utan att att leta reda på resultaten. Kan finns fler grenar man kan lyfta fram om man detaljstuderar resultaten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
Var 90-tals-stjärnor. I 2006 var det många år sedan dom slutade
Men häng inte upp dig just på 2006, jag tog det mest metaforiskt. Min poäng är att Norge inte byggt upp en bra bredd och väldigt bra topp från ingenting utan precis som för Sverige så går det i cykler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
Dina svar på först norges bredd, og så Norges forbättring senaste 20 år var lite speciella Alki
Till denna cykliska utveckling så har Norge byggt upp en väldigt bra bredd i ett antal (men inte alla) grenar. 400m för damer där är ni otroligt bra och har en väldigt bra bredd, otroligt imponerande. Nu när Femke Bol övergett 400m så är det ingen som slår Jaeger på en avslutningssträcka. Ni har en bra bredd i många löpgrenar, ingen tvekan om det.
Jag menar att det går att ha två tankar i huvudet samtidigt och diskutera detta sakligt utan att komma med tramsiga halmgubbekommentarer som vissa andra användare gör.
PS. Grattis till gulden förresten efter en tung dag i övrigt. För svensk del är jag väldigt besviken på att vi inte kan få utväxling på den fina bredden vi byggt upp i vissa grenar.