Igår, 22:54
Medlem
BombaySaphires avatar
”Brittiskorna” vann.
Citera
Igår, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Dom säger 'medaljörer' om kvinnor hela tiden, heter det inte 'medaljöser'?

Jo men vi har slutat med feminina former nästan helt fastän de finns. Utom några få där den feminina formen behållits och använts även för män, som sjuksköterska. Då är franskan och tyskan betydligt mer konservativa. Där har väl varenda beskrivande verb en feminin form med tillhörande grammatiska regler att lära sig.
Citera
Igår, 22:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Blev väl en bra kväll för både Norge och Sverige. Värmde med den norska mannen i publiken som firade med Pihlström.

Såg ut som att Pihlström helst ville undvika norrmannens baciller
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nja, inte så säkert. Det trodde man väl om Christian Taylor och Teddy Tamgho också. Och kubanspanjoren Diaz Fortun som hoppade 18.18 vid förra EM i Rom.

Ja så är det, jag såg att han är född 1995 Andy Díaz Hernández, men får han vara skadefri så finns ju chansen?
Citera
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Pops har väl baltisk bakgrund?

Men bra är han.
Inget fel med balter.
Luuk, Uusma, Lokko m.fl. verkar ju vara mer svenska än svenskar själva.
Sen finns det ju nån Freivalds som solkar ner ryktet.

Däremot ska Sverige känna skam för hur balter har hanterats historiskt.
Senast redigerad av LA8PV Igår kl. 23:03.
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Ja, men poängen är, och han säger det själv i intervjun nyss, han behöver rutinen han skaffat sig. Min åsikt är att alla kvalificerade alltid ska åka. Alla är inte Mondo och trivs att vara en av få med fokus på sig. Att sitta 7-8 svenskar vid frukosten som ska till försök en förmiddag, istället för att sitta där ensam, det är en jädra skillnad, utfyllnadsfolket är med för att skaffa sig själva rutin, och skapa utrymme för de som förväntas slåss om medaljer. USA som pratas som individualismens högborg talar ständigt om det, att de som är på plats 12-14 i världen kan lyfta sig av att få hänga med storstjärnorna. Många missar att i många grenar åker amerikaner ut i kvalet utan att ens vara nära final. Men är de kvalificerade enligt nationella och internationella kriterier så får de åka.

Jag är helt på din sida, för majoriteten kommer det krävas flera mästerskap för att lyckas.
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Mahuchik tycker nog inte hon är klar än. Länge jag såg ett vinnarresultat under 2 m. Om EM rekordet är 2,03 lägger hon nog upp ribban på 2,04.
Citera
Igår, 22:58
Medlem
Almgren lägger sig kl 7 imorgon bitti
Citera
Igår, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Mahuchik tycker nog inte hon är klar än. Länge jag såg ett vinnarresultat under 2 m. Om EM rekordet är 2,03 lägger hon nog upp ribban på 2,04.

Hmm. Mahuchikh tog ju hem EM 2022 på 1.95m, så det är ju inte särskilt länge sedan.
Citera
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Almgren lägger sig kl 7 imorgon bitti

Med FANAN över sig
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Man kan inte se mer öststatstränar-lik ut än Mahuchiks tränare
Citera
Igår, 23:02
Medlem
Kajsa var muskulös och smal när hon tävlade, men inte så smal som Ekman. Bildgoogla Kajsa Bergqvist 2005 tex - riktigt bra form men inte anorexivibbar på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in