2026-08-09, 14:44
Medlem
johnny-knatchs avatar
jag slutade röka dagligen för många år sedan. det brukar bara bli typ 10ggr per år numera.
och för 5 år sedan slutade jag röka cigg helt och hållet.
har mest rökt gräs rent när jag väl har rökt, och när jag rökt hasch har jag blandat det med lite svart te och rullat en liten joint av det.

problemet tycker jag är att te inte brinner så bra, och glöder i ojämn takt med haschet.
jag köpte mig en bit för några veckor sedan, och jag börjar bli lite sugen på att sätta mig i det härliga vädret och puffa på en spliff, men funderar nu på om jag ändå ska skaffa mig lite tobak och blanda med.

så frågar är egentligen, vilken är den allra mildaste tobaken?-vad säger era erfarenheter?
Citera
2026-08-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-knatch
jag slutade röka dagligen för många år sedan. det brukar bara bli typ 10ggr per år numera.
och för 5 år sedan slutade jag röka cigg helt och hållet.
har mest rökt gräs rent när jag väl har rökt, och när jag rökt hasch har jag blandat det med lite svart te och rullat en liten joint av det.

problemet tycker jag är att te inte brinner så bra, och glöder i ojämn takt med haschet.
jag köpte mig en bit för några veckor sedan, och jag börjar bli lite sugen på att sätta mig i det härliga vädret och puffa på en spliff, men funderar nu på om jag ändå ska skaffa mig lite tobak och blanda med.

så frågar är egentligen, vilken är den allra mildaste tobaken?-vad säger era erfarenheter?

Köp knaster istället. Brukar finnas på välsorterade tobaksbutiker.
Citera
2026-08-09, 15:07
Medlem
FallerIfallerAs avatar
John Silver Grey är mild rulltobak fast det kanske finns mildare!
Citera
2026-08-09, 16:57
Medlem
Hampa buds av valfri sort.
Citera
2026-08-09, 19:03
Medlem
Oregano eller mynta fungerar utmärkt. Billigt och lättöverkomligt. Undvik rosmarin.
Citera
2026-08-09, 20:55
Medlem
Blend rosa
Citera
2026-08-09, 20:59
Medlem
Torkade rosenknoppar både brinner och smakar bra.
Citera
2026-08-09, 21:30
Medlem
Vejpa, ba. Inte med såna elektriska leksaker utan typ DynaVape.
Citera
2026-08-10, 00:44
Medlem
Röker du så sällan så rekommenderar jag att blanda brunt med cbd-gräs. Rosa Blend är väl det med minst nikotin i? kanske kan vara något? Marlboro Gold brukar jag köra med annars.
Citera
2026-08-12, 12:44
Medlem
Damiana blad funkar riktigt bra. Beställs som te från hälsokostbutiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här