2026-08-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Vart har jag skrivit nått om husrannsakan? Vart har jag öht nämnt det ordet? Fram med det inlägget eller så snackar DU skit.

Och nej att polis gör hembesök hos folk och söker upp dom på sina arbetsplatser( nej det är inte husrannsakan) i sådana här sammanhang är inget jag tror, utan VET.

Det du beskriver heter just "personell husrannsakan", experten

Och nej, du VET inte att polisen gör personell husrannsakan för fortkörningsböter. DU snackar skit. Gå och lägg dig, gubbjävel.
Citera
2026-08-10, 18:08
Medlem
Amsvartners avatar
Har man leasingbil som står på ens bolag tex så kommer polisen via leasingbolaget att skicka ett brev där du ombeds tala om vem som körde fordonet.
Det kan du ju omöjligen för dom får inte pga GDPR lämna ut fotot på den blyfotade galningen, så du svarar helt enkelt inte, sen efter en påminnelse så läggs det ner.

Har jag hört...
Citera
2026-08-10, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Det du beskriver heter just "personell husrannsakan", experten

Och nej, du VET inte att polisen gör personell husrannsakan för fortkörningsböter. DU snackar skit. Gå och lägg dig, gubbjävel.

Suck. Lär dig läsa lagtext innantill innan du skämmer ut dig fortsättningsvis.

Nej en arbetsplats är inte ett" slutet utrymme "och att gå och plinga på en persons dörr är inte att skaffa tillträde till sådant.

Och ja polisen kan lätt ta reda på vart personen jobbar för att sedan åka dit och vänta. Vet flertalet fall då så skett. Så nej du kommer inte klara dig undan nästa fortkörning heller för att du ska leka amatör och blåbärsgangster lille vän.
Senast redigerad av Palfagel 2026-08-10 kl. 18:16.
Citera
2026-08-10, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Har man leasingbil som står på ens bolag tex så kommer polisen via leasingbolaget att skicka ett brev där du ombeds tala om vem som körde fordonet.
Det kan du ju omöjligen för dom får inte pga GDPR lämna ut fotot på den blyfotade galningen, så du svarar helt enkelt inte, sen efter en påminnelse så läggs det ner.

Har jag hört...

När jag jobbade som taxichaffis så åkte kollegor dit hela tiden i kameror. Hur? Jodå, våran åkare berättade glatt för polisen vad chauffören hette. Helt rätt enligt mig.
Citera
2026-08-10, 18:17
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
När jag jobbade som taxichaffis så åkte kollegor dit hela tiden i kameror. Hur? Jodå, våran åkare berättade glatt för polisen vad chauffören hette. Helt rätt enligt mig.

Good for you.
Citera
2026-08-10, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Good for you.

Ännu bättre för trafiksäkerheten. Och för polisens arbete.
Citera
2026-08-10, 18:21
Medlem
Citat:
Suck. Lär dig läsa lagtext innantill innan du skämmer ut dig fortsättningsvis.

Nej en arbetsplats är inte ett" slutet utrymme "och att gå och plinga på en persons dörr är inte att skaffa tillträde till sådant.

Och ja polisen kan lätt ta reda på vart personen jobbar för att sedan åka dit och vänta. Vet flertalet fall då så skett. Så nej du kommer inte klara dig undan nösta fortkörning eller för att du ska leka amatör och blåbärsgangster lille vän.

Haha vad får du dina stolligheter ifrån? Dina inlägg är så pinsamma så att det gör ont att läsa. Jag dummar ner det lite för dig, så att till och med du ska förstå: personell husrannsakan innebär att man söker efter en person, det regleras i 28 kap. 2 § RB. Läs lagtexten själv innan du uttalar dig, ditt stolpskott. Märks att du inte har några studieskulder.

Vem är det som leker amatör och blåbärsgangster, och skryter på flashback om sina coola vänner som blivit hämtade av polisen på arbetsplatsen?

Vet inte heller varför du vänder debatten till att handla om mig, jag har aldrig fått en fortkörningsbot i hela mitt liv, lilla boomer.
Senast redigerad av mrs.greddelin 2026-08-10 kl. 18:23.
Citera
2026-08-10, 18:23
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ännu bättre för trafiksäkerheten. Och för polisens arbete.

Ojj, va präktigt.

Du är jätteduktig, verkligen..
Citera
2026-08-10, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Märks att du inte har några studieskulder.

Ja verkligen, då det är DU som misslyckas förstå innebörden av :" hus, rum eller slutet förvaringsställe "

Citat:
Vem är det som leker amatör och blåbärsgangster, och skryter på flashback om sina coola vänner som blivit hämtade av polisen på arbetsplatsen?

Sa jag att det var vänner? Sa jag att dom blev hämtade? Sa jag att jag tyckte dom var coola? Hur är det med läsförståelsen?

Citat:
Vet inte heller varför du vänder debatten till att handla om mig, jag har aldrig fått en fortkörningsbot i hela mitt liv, lilla boomer.

Ja, du verkar ju vara väldigt kränkt, över något....suck
Senast redigerad av Palfagel 2026-08-10 kl. 18:35.
Citera
2026-08-10, 18:35
Medlem
Citat:

Ja, och hade ju låtit mycket märkligt med en åkare som inte vet vem som kör bilarna.
Citera
2026-08-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ja verkligen, då det är DU som misslyckas förstå innebörden av :" hus, rum eller slutet förvaringsställe "

Sa jag att det var vänner? Sa jag att dom blev hämtade? Sa jag att jag tyckte dom var coola? Hur är det med läsförståelsen?

Ja, du verkar ju vara väldigt kränkt, över något....suck

Så t.ex bostad är inte ett hus? Ett kontorsrum är inte ett rum? Vad menar du egentligen?

Nej men tydligen några du känner tillräckligt väl, och dessutom flera av dem.

Jag glömde en till sak med er boomers, ni kan aldrig ha fel. Inte ens när ni har fel så har ni fel. Boomers alltså, ni kommer inte saknas av världen

Seså, ut på balkongen och hytta med näven åt de förbaskade ungarna som inte vet hut och kör runt med sina förbaskade mopeder! Annat var det på din tid, då minsann var det ordning och reda, eller hur?

PS. Svamla inte om lagtext när du har 0 högskolepoäng i juridik, det gör dina amatörmässiga inlägg bara ännu pinsammare.
Senast redigerad av mrs.greddelin 2026-08-10 kl. 18:47.
Citera
2026-08-10, 18:47
Medlem
Vet en som körde utan framskylt och visade "fuck-you-fingret" varje gång han blev fotad av en plåt-polis.

Då han osmart nog hade en rätt ovanlig bil ansträngde sig myndigheten lite extra och kollade upp ägarna på trakten som ägde ett sådant fordon.
Bilderna på föraren var bra, de kunde bara inte identifiera honom då regskylten saknades

Då hittade de honom så han kunde lagföras.

Rejält!

(20 år sedan. Pre-AI och ansiktsigenkänning och sånt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in