2026-08-09, 09:32
Avstängd
Jag undrar om någon minns loppisen som först låg på Ingarvet vid bilprovningen i Falun och sedan på Timmervägen typ vid utfarten mot Borlänge, vid gamla Rusta?

Du som minns, har du några roliga minnen eller skvaller från tiden då det begav sig?

Själv minns jag att stället vissa dagar kändes som en 50/50-mix av 1. ohederligt folk av alla sorter och 2. civilklädda poliser.

Och så själva ägaren som stod och flinade oskyldigt mitt bland allt stöldgods, svartsprit under disk, och så kallade kuriosasäljare som smusslade med tjack i bilarna utanför.

Haha.

Fyll på med minnen!

https://www.borlangetidning.se/dalarna/akes-loppis-fyller-20/
Senast redigerad av KriminellReporter 2026-08-09 kl. 09:35.
Citera
2026-08-09, 15:58
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Jag undrar om någon minns loppisen som först låg på Ingarvet vid bilprovningen i Falun och sedan på Timmervägen typ vid utfarten mot Borlänge, vid gamla Rusta?

Du som minns, har du några roliga minnen eller skvaller från tiden då det begav sig?

Själv minns jag att stället vissa dagar kändes som en 50/50-mix av 1. ohederligt folk av alla sorter och 2. civilklädda poliser.

Och så själva ägaren som stod och flinade oskyldigt mitt bland allt stöldgods, svartsprit under disk, och så kallade kuriosasäljare som smusslade med tjack i bilarna utanför.

Haha.

Fyll på med minnen!

https://www.borlangetidning.se/dalarna/akes-loppis-fyller-20/
Var där slutet av 90 talet tror jag och snackade med ägaren som var fly förbannad, tydligen hade telia stängt av firmans telefon utan anledning. Jag skrattade gott och drog med min V8 hem till Rättvik var trav den dagen.
Citera
2026-08-10, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Var där slutet av 90 talet tror jag och snackade med ägaren som var fly förbannad, tydligen hade telia stängt av firmans telefon utan anledning. Jag skrattade gott och drog med min V8 hem till Rättvik var trav den dagen.

Haha minns också hur förbannad han var över det där med avstängningen av telefonen.

”Jävla Telia håller på att ta mitt levebröd från mig” hahaha
Citera
2026-08-10, 13:15
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Haha minns också hur förbannad han var över det där med avstängningen av telefonen.

”Jävla Telia håller på att ta mitt levebröd från mig” hahaha
Du minns samma grej? Uppblåsbara dockan då?
Citera
2026-08-10, 14:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Du minns samma grej? Uppblåsbara dockan då?

Haha ja givetvis minns jag det. Han var exakt som du säger fly förbannad och gav sig inte förrän Telia hade kopplat på telefonjäveln igen så folk kunde fortsätta hyra bord och sälja sitt skrot.

Har nåt svagt minne av nån upplåsbar docka också ja men minns inte om den var till salu eller en av hans ”inredningsdetaljer”. Minns du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in