2026-08-09, 10:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De runt 40+ är även de så inkörda i youtube och alla andra sociala medier så det är kört där också.
Det är P4, P1 eller klassisk morgon på P2 som gäller för dig.

Annars finns alltid Tunein där du kan hitta radiokanaler från hela världen. Bara att ta hem appen och börja söka. Finns säkerligen morgonprogram i andra länder också som är bättre än det som körs i sverige.

Åååååh, nu lyssnar jag på Godmorgon världen! i P1 - radioskuggan. Aldrig hört förut. Nån östgötsk forskare knorrar om Quisling-epitetet och skäller på prågramledaren:

"Knip du din förrädiske käft, din lille Quisling!" 😂

TACK kära vänner för goda tips. Man ska lämna destruktiva relationer, det uppmanar jag alla till att göra!
Citera
2026-08-09, 10:36
Medlem
Berit85s avatar
Åååååh nu pratar de på P1 om det faktum att solen och månen ser ut att vara lika stora från jorden..! Det har jag funderat mycket på. (Jag tror icke det är en slump utan en nödvändighet som hänger ihop med densitet och gravitation.)

Får hoppas jag kan leva med denna nya, knastriga pensionärstillvaro. Jag får åtminstone lite kul fakta.
Citera
2026-08-09, 11:05
Medlem
Och det är just därför man lyssnar på P1, P2, och P4 istället. Jag har sett flertalet trådar här inne om P3 och att man försöker lyssna på det men att allt är skit och jag förstår inte varför man inte bara inser att det inte passar en och byter. Sen jag gjorde det mår jag mycket bättre.
Citera
2026-08-09, 17:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Och det är just därför man lyssnar på P1, P2, och P4 istället. Jag har sett flertalet trådar här inne om P3 och att man försöker lyssna på det men att allt är skit och jag förstår inte varför man inte bara inser att det inte passar en och byter. Sen jag gjorde det mår jag mycket bättre.

Du har en stark poäng. Men jag gillar mycket med Morgonpasset!

Gillar musikprofiken, även om det är lite slagsida åt "coola" brudar som sjunger om hur "coolt" det är att röka cigg, smaken på sitt tuggummi och färgen på sin top 😅 det är just det skvaliga som gör det lätt att lyssna på.

Jag har heller ingenting emot att höra om vad som händer på sociala medier! Tvärtom, det är ju lite kul för mig som inte befinner mig där... men när ALLT handlar om "min feed", "min algoritm" och "mitt flöde" känns det ju mer som att programledarna har fått en psykos och inte längre lever i verkligheten. Det är synd tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in