2026-08-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Allting blev sämre för arbetslösa-ungdomar under S styre så inte riktigt säker på var du menar? Vad syftar du på exakt?

Likväl är det Brussel som bestämmer.
Citera
2026-08-09, 22:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det är ingen lögn. Varför tar du till såna oseriösa kraftuttryck? EU:s nya asyl- och migrationspakt reglerar den proportionella fördelningen mellan medlemsländerna genom något som kallas för obligatorisk solidaritetsmekanism.

Migrations- och asylpakten >>

Du skriver: "Invandringen styrs av EU:s nya asyl- och migrationspakt och kommer vara densamma oavsett vilken regering vi har."

Det är en LÖGN, att "invandringen" styrs av EU:s nya asyl- och migrationspakt. Pakten rör *enbart* dem, som söker asyl.

● Lejonparten av t.ex. anhöriginvandringen söker inte asyl och berörs därför inte.

● Invandring av okvalificerad arbetskraft påverkas inte.

● Invandring av s.k. studerande osv påverkas inte.

● Och som jag skrev, så bestämmer länder med vänsterregeringar, som vill ha öppna gränser, om de vill ösa in folk t.ex. genom amnestier.

Citat:
Om ett land väljer att inte ta emot asylsökande fysiskt, måste de i stället bidra ekonomiskt eller operativt för att uppfylla sin kvot i den gemensamma fördelningen. Det är givetvis inte aktuellt för att land som Sverige.

Nej, om klientpartiet Socialdemokraterna bildar regering så kommer en socialdemokratisk regering givetvis att vilja ha så många blivande bidragstagare=partiets nya kärnväljare som möjligt.
Citera
2026-08-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur kommer det sig att sossarna är extremt stora bland pensionärer?
Bra fråga, upplever inte det men är väl kanske mycket äldre kvinnor (tidigare offentligt anställda (?)) tror färre män.
Citera
2026-08-09, 22:10
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Bra fråga, upplever inte det men är väl kanske mycket äldre kvinnor (tidigare offentligt anställda (?)) tror färre män.

Du har väl hört att de yngsta svenskarna är de vettigaste och mest "högerextrema" av alla? T.ex. brukar Katerina Janouch och Nick Alinia säga det.
Citera
2026-08-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ansvaret fördelas proportionerligt och jag har för mig att länders BNP är en faktor.
Idag, men efter "Spanien" så blir det nog en ny diskussion, förändring sker nu mot mer restriktivt.
Citera
2026-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ansvaret fördelas proportionerligt och jag har för mig att länders BNP är en faktor.

Det innebär att vi måste ta emot ungefär dubbelt så mycket som Danmark, som tog emot 875 personer år 2025. Så ca 1600 flyktingar per år i Sverige. Det låter okej.

Citat:
År 2025 beviljades asyl i Danmark till sammanlagt 875 personer, inklusive uppehållstillstånd för kvotflyktingar. Detta är en historiskt låg siffra och endast fjärde gången sedan 1983 som antalet har legat under 1 000 personer på ett helår.
Citera
2026-08-09, 22:13
Medlem
Citat:
Du har väl hört att de yngsta svenskarna är de vettigaste och mest "högerextrema" av alla? T.ex. brukar Katerina Janouch och Nick Alinia säga det.
Till valet 2030 defensivt.
Citera
2026-08-09, 22:13
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du skriver: "Invandringen styrs av EU:s nya asyl- och migrationspakt och kommer vara densamma oavsett vilken regering vi har."

Det är en LÖGN, att "invandringen" styrs av EU:s nya asyl- och migrationspakt. Pakten rör *enbart* dem, som söker asyl.

● Lejonparten av t.ex. anhöriginvandringen söker inte asyl och berörs därför inte.

● Och som jag skrev, så bestämmer länder med vänsterregeringar, som vill ha öppna gränser, om de vill ösa in folk t.ex. genom amnestier.

Nej, om klientpartiet Socialdemokraterna bildar regering så kommer en socialdemokratisk regering givetvis att vilja ha så många blivande bidragstagare=partiets nya kärnväljare som möjligt.

Nej, det är ingen lögn. Om du anser att något jag påstår inte är korrekt, så kan du uttrycka det istället. Anklagar man någon för att ljuga så anser jag att man bör bevisa uppsåt. Jag diskuterar gärna vidare om du kan hålla god ton, men inte annars.
Citera
2026-08-09, 22:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Till valet 2030 defensivt.

???
Citera
2026-08-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Pakten rör *enbart* dem, som söker asyl.

100% rätt. Den nya pakten endast handlar om asylinvandring. Låt sosseriet ljuger som alltid.
Citera
2026-08-09, 22:16
Medlem
Citat:
???
Då har även tjejerna insett...
Citera
2026-08-09, 22:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nej, det är ingen lögn. Om du anser att något jag påstår inte är korrekt, så kan du uttrycka det istället. Anklagar man någon för att ljuga så anser jag att man bör bevisa uppsåt. Jag diskuterar gärna vidare om du kan hålla god ton, men inte annars.

Som jag har skrivit till dig upprepade gånger, så är det en LÖGN, att "invandringen" styrs av EU:s nya asyl- och migrationspakt. Pakten rör *enbart* dem, som söker asyl - vilket är en mindre del av den totala invandringen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in