2026-08-09, 08:47
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Jag ser inget fel? Vad menar du ens?
Citera
2026-08-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill-va-anonym-va
Är ett sånt förhållande normalt idag? Jag tänker att det måste vara något allvarligt fel på tjejen som vill vara tillsammans med en så mycket äldre.

Låter som ett förhållande där biologiska klockan är mer synkad än hos andra par.
Om man ej vill kasta sig in i ett förhållande och bilda familj för fort låter det alldeles rimligt.

Om en snubbe som är 37 vill ha familj, men lära känna personen i 10 år först, så att förhållandet är stabilt,.
Sen om man kanske vill ha fyra till fem barn, med tre till fem års intervall så är det helt logiskt.
Citera
2026-08-09, 08:56
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Inte konstigt att 19-åringen vill ha en kille som inte är gen alfa.

Dock allvarligt fel på en 34 årig kille som dejtar barn.

Lagen säger halva åldern plus 7, alltså får en 34-åring dejta en 24-åring utan att folk bryr sig.

Här är åldersglappet alldeles för stort. Det är pedofilt beteende att dejta så unga barn.

Vilken jävla lag? Svenska feministföreningens lag eller?
Citera
2026-08-09, 08:59
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Vilken jävla lag? Svenska feministföreningens lag eller?

Jantelagen.

Du ska inte tro att du är märkvärdig.
Citera
2026-08-09, 09:01
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Är ett sånt förhållande normalt idag? Jag tänker att det måste vara något allvarligt fel på tjejen som vill vara tillsammans med en så mycket äldre.

Jag tänker precis tvärtom, att det är nåt allvarligt fel på en 34-åring som inte klarar av de tuffa brudarna i sin egen åldersklass utan måste gå ner till så unga och oerfarna tjejer...
Citera
2026-08-09, 09:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Inget fel
Ålder är bara en siffra

Så länge du är man/kvinna då möjligtvis, när du däremot blir tant/farbror så ändras väl det tankesättet?
Citera
2026-08-09, 09:07
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Beror helt på personerna. Tycker det har blivit en jävla hysteri om de här med ålder.

Folk glömmer fort, men för 30 år sedan brydde sig ingen alls om ålder och det var knappt så folk höjde på ögonbrynen när 15åringar låg med 30åring.
Citera
2026-08-09, 09:09
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Inte konstigt att 19-åringen vill ha en kille som inte är gen alfa.

Dock allvarligt fel på en 34 årig kille som dejtar barn.

Lagen säger halva åldern plus 7, alltså får en 34-åring dejta en 24-åring utan att folk bryr sig.

Här är åldersglappet alldeles för stort. Det är pedofilt beteende att dejta så unga barn.

”Lagen säger”..
Även om det är en rätt vettigt sätt att räkna så finns det undantag
Citera
2026-08-09, 09:18
Medlem
Citat:
Jantelagen.

Du ska inte tro att du är märkvärdig.

Ja, men de verkar vara riktiga idioter och borde läsa biologi.
Vill man ha många barn, 2-4 år mellan barnen, 5-10 år innan man ens skaffar barn så kan de idioter som förklarat den modellen förtälja hur de har tänkt.
Citera
2026-08-09, 09:25
Medlem
Låt personerna vara...

Vad har du för riktning gällande partnerskap? Om det är religiöst så finns det regler såväl som juridiskt etc... Om vi ska snacka om moral eller liknande så fallerar ett sådant tankesätt som TS har ganska kort.

Det roliga är att ditt sätt att se på det är ganska sjukt i min mening. "Du skall inte ha begär till det som tillhör andra"... Låt människor få vara med varandra och tänk lite själv.
Om det är fel att se par där killen är 34år och tjejen 19år, är okej i min mening men jag ser inte detta som något allvarligt fel. Som sagt jag hade inte föredragit en sådan åldersskillnad i just den åldern som jag är och tjejen i fråga är, alltså 19 år är ju fortfarande en ålder där man liksom är väldigt mottaglig till frestelser. Men allt bottnar i om tjejen har samma värderingar som mig, alltså håller sig lojal till vetskapen att det är fint att hålla ut tillsammans om man nu delar samma livsfrekvenser.
Citera
2026-08-09, 09:31
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Är det inte du som borde svara på det, med tanke på att det var du som startade en sådan tråd?

Många tjejer föredrar en mycket äldre pojkvän. Vissa kallar detta för "daddy issues". Har du seriöst aldrig hört talas om detta?
Citera
2026-08-09, 09:33
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tänker precis tvärtom, att det är nåt allvarligt fel på en 34-åring som inte klarar av de tuffa brudarna i sin egen åldersklass utan måste gå ner till så unga och oerfarna tjejer...

Jag lovar att tjejer som dejtar äldre män nästan alltid har mer skinn på näsan än de som bara vågar dejta jämnåriga. Det gäller även de som levat i bara 19 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in