2006-09-14, 02:13
Medlem
Jag lyckades idag få benzo utskrivet, än så länge 25 sobril 0,5. Dom ska räcka tills om fem dar då jag ska träffa en annan läkare. då blir de ju så att man säger att sobrilen inte fungar, för kassa e dom ju. va ska man säga att man vill ha?
Citera
2006-09-14, 02:39
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zbee
Jag lyckades idag få benzo utskrivet, än så länge 25 sobril 0,5. Dom ska räcka tills om fem dar då jag ska träffa en annan läkare. då blir de ju så att man säger att sobrilen inte fungar, för kassa e dom ju. va ska man säga att man vill ha?

Det beror väl på. Antar att du har panikångest och då brukar Xanor vara bra. Är lite tveksam till att den andra läkaren är lika givmild dock.
Citera
2006-09-14, 02:40
Medlem
Odessas avatar
Nejdå sobril är inte alls värdelösa om du tar dem i ångest dämpande syften.
Däremot att rusa sig på sobril är inte det lättaste som finns. Är du seriös med din medicinering begär du högre styrka på sobrilen.
Vill du rusa dig finns ju stesolid, men då måste du få 10or för att rusa sig på 2or lr 5or är oxå väldigt svårt.
Imovane eller stilnoct och även sonata går att roa sig med om du har problem med sömnen.

Ta det lungt med tabletter det är inga leksaker.

Bättre benso finns givetvis men det krävs vissa saker för att få dem.
Citera
2006-09-14, 08:56
Medlem
MissNovas avatar
Citat:
Det allra bästa är att spela lite dum och inte verka så insatt i benzodjungeln. Det är ofta ganska så dumt att ha önskemål om en viss sorts medicin, iaf när det gäller den typen av piller. Kan hända att man snällt får ta emot det som erbjuds och därmed pröva på diverse sämre sorter innan man får det man själv vill ha utskrivet. Men stå på dig hårt om att de verkligen inte fungerar!! Lycka till!
Citera
2006-09-14, 09:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Sobril 0,5?? 0,5mg oxazepam kan det ju inte vara, så svaga piller finns ju inte... Tror det absolut svagaste pillret innehåller 5mg oxazpeam, tänker du på det?? Eller menar du Xanor 0,5mg??
Citera
2006-09-14, 12:26
Medlem
klart det var 5mg jag tänkte på, vart lite rund om fötterna när jag skrev inatt. Jag har testat nästan alla olika sorters benzo men då från dealers. jag har problem med ångest så till vida att jag drar mig för att åka på bussar o dylikt. Jag tycker helt klart att xanor hjälper bäst, sen att försöka spela dum går inte då jag har haft ett stort missbruk som dom är medvetna om.
Citera
2006-09-14, 15:00
Medlem
EttPacktacks avatar
Citat:
klart det var 5mg jag tänkte på, vart lite rund om fötterna när jag skrev inatt. Jag har testat nästan alla olika sorters benzo men då från dealers. jag har problem med ångest så till vida att jag drar mig för att åka på bussar o dylikt. Jag tycker helt klart att xanor hjälper bäst, sen att försöka spela dum går inte då jag har haft ett stort missbruk som dom är medvetna om.

Har läkarmedelsmissburks stämpel på dig eller annat missbruk?
Undrar om man kan få benzo utskrivet om man har legat inne på
nertrappning?
Eller om man måste få ett psykbryt innan dom lättar på pennan
Citera
2006-09-14, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EttPacktack
Har läkarmedelsmissburks stämpel på dig eller annat missbruk?
Undrar om man kan få benzo utskrivet om man har legat inne på
nertrappning?
Eller om man måste få ett psykbryt innan dom lättar på pennan

Beror på läkaren, men ett psykbryt underlättar ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in