2026-08-08, 11:02
Medlem
Jag vill dö, smärtfritt och snabbt men jag vågar inte. Bakgrunden är svåra smärtor sedan 12 år och jag kommer inte bli frisk.
Vad ska jag göra?
2026-08-08, 11:04
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjouffff
Jag vill dö, smärtfritt och snabbt men jag vågar inte. Bakgrunden är svåra smärtor sedan 12 år och jag kommer inte bli frisk.
Vad ska jag göra?

Om du inte vågar, så är det väl bara att köra på och uthärda så gott man kan som alla oss andra?

Livet tar slut ändå förr eller senare för oss alla. Trist med smärtan, hur uppstod den?

Du kanske inte blir fullständigt frisk, men nog har vården alternativ för att lindra?

Ett tips är att sluta fokusera på dig själv, och istället fokusera utåt på att vara till nytta för andra, för omgivning. Så kan du få en mening. Såvida du inte är fullständigt sängliggande så kan du bestämma att din uppgift är något bra varje dag. Hjälpa människor online? Plocka upp skräp? Hjälpa djur? Jobba för renare natur och klimat. Det finns massor av goda saker att göra. Smärtan kan ses som ett hinder som du bara måste ta dig över varje dag för att åstadkomma det du bestämmer dig för.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-08 kl. 11:09.
2026-08-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Om du inte vågar, så är det väl bara att köra på som alla oss andra?

Livet tar slut ändå förr eller senare för oss alla. Trist med smärtan, hur uppstod den?

Ja om jag orkat. Gråter sönder mig varje dag, klarar inte att fixa mat eller göra någonting knappt. Det är en extrem tortyr jag vill få ett snabbt slut på. Omöjligt att förklara. Känner mig inlåst i mig själv. Klarar inte potentiellt 60 år till såhär.
Kroniska smärtor vilket också innebär 0 hjälp från vården. Tro mig varit runt i hela världen i jakt på hjälp.
2026-08-08, 11:12
Medlem
Provat medicinsk cannabis? Mor smärtor alltså.
Vad har föranlett till smärtor?
Senast redigerad av sommarnatt90 2026-08-08 kl. 11:14.
2026-08-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarnatt90
Provat medicinsk cannabis?

Nej, men det är ju omöjligt att få. Har försökt. Sagt rakt ut till flera läkare att om de inte hjälper mig med smärtan tar jag mitt liv och de bara rycker på axlarna.
2026-08-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjouffff
Nej, men det är ju omöjligt att få. Har försökt. Sagt rakt ut till flera läkare att om de inte hjälper mig med smärtan tar jag mitt liv och de bara rycker på axlarna.

Har du varit på smärtcentrum och så? Be annars om en remiss dit. Jag är bara nyfiken vad som orsakat dina smärtor. Hjälp finns att få. Tyvärr är många läkare oengagerade alt inte har tid/ hinner hjälpa sina patienter pga vården ser ut som den gör.
Finns dock alltid något guldkorn till läkare som förstår och engagerar sig. Vad har du utprovat hittills för läkemedel? Du ska absolut inte behöva dö ❤️
2026-08-08, 11:32
Medlem
a-mortals avatar
Du skulle kunna prova att efter du kissat, sänka penisen i handsprit och försöka kissa. Gör det i 3 minuter 2 gånger per dag i 2 veckor eller tills smärtan försvunnit. Etanol bioackumulerar i nerver.

Har aldrig prövats förut, men om du undvik att handsprit kommer in i röven så kan det eventuellt minska smärtan.
2026-08-08, 11:47
Moderator
evilhoneys avatar
Diskussioner kring hur eller huruvida man ska ta livet av sig är inte tillåtna här.
Vill du diskutera ditt psykiska mående så får du gärna göra en ny tråd här, vill du ha mer tips på hur du kan hantera din fysiska hälsa så får du posta i Medicin och hälsa

Om du har akuta tankar på självmord så ring 112 omedelbart.
Vill du vädra dina tankar med någon har vi samlat ihop en del länkar och telefonnummer här: (FB) "Någon att tala med"-telefonnummer (Uppdaterat 2023-01-26)
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in