Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Jag skulle säga att vi fått riktigt bra bidrag till tråden.
Matcha, Kombucha, Chia-frön Scoville-såser är alla tydliga trender med tvivelaktig smak.
Pratar inte om dom ens, utan mer när någon säger jag tycker inte om denna maten.
Hetsåser kommer alltid vara trendigt för oss som gillar heta såser.
Ingen bryr sig om de som inte gillar hetta när det kommer till dom.
Pratar du om de med kemisk scoville(Anrikad är väl den nog mer.) i sig, så är de inte så himla goda i mitt tycke, de med äkta är väldigt ofta rätt bra eller okey.
Men såklart, vill man kliva över 1000000 scoville, så har du inte mycket av val, än dessa anrikade och sure det fins olika godhet på dom med och vilken nivå de gjort det på.
Blairs verkar var av denna som ger en underlig bismak, som jag först var okey med, men sen efter hand inte längre pallade med och slängde dessa flaskor sen.
Sen chia-frön har väl använts till mättnad, nyttighet och lugna magen, så den har en funktion och den kommer inte försvinna.
Ser än idag stora mängder chiafrön, så tror folk har insett att den har en bra funktion.
Matcha har jag fått förklarat för mig är ofta lite medioker som vi har här, och att den som är bra(Högre kvalitet.) kostar en hel del.
Men nej, inget för mig, bara en konstig smak som absolut inte faller mig i smaken.
Men nej, det är alldeles för många jag tycker inte om denna rätten eller saker som aldrig varit en trend ens.
Dina sure, lite tveksam till hetsåsen dock, för det går aldrig ur i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
DEL 1 AI googlade fram diverse mattrender från TikTok sen kanalen startade
Skapar en trådstart i tråden liksom som ämnet handlar om
Kändes nästan barnsligt å starta inlägget i denna tråd om Tik-Tok som jag sällan använder i mateftersökningar. Men bara för att rikta in mig på en mediakanal blev det den just nu. Och varför inte lägga in listor i denna tråd som redan finns om ämnet
Nedan kommer förslag som trendat genom åren eller nya som trendar idag och eller som inte finns med just nu men har nog täckt upp allt som trendat där på TikTok. Men det är lite över 31.000 tecken så kan inte rymma allt i ett inlägg så kommer fortsätta med listan senare men börjar här
Vad har ni testat och vad ger ni tummen upp på och ner på och varför ? Klipp, klistra, skriv förklara varför ni gillar anrättningen och gör det regelbundet än idag eller varför det var sämre och gör det inte igen eller väldigt sällan ? Ge ett betyg sen
Se stora Spoilern här nere
...
Fortsättning följer på listor.. på trender ni gillade och testat eller provat och ratat
Dock tiktok så är dessa trender så korta att de flesta inte har en direkt inverkan på maten vi gör.
Utan det är en som tyckte det såg gott ut, en annan på tiktok vill få lite uppmärksamhet också och tjäna lite pengar också, så så faller dom som ett domino och säkerligen många samma användare.
Men många får inget direkt avtryck som mattrend, men en del gör givetvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Trenden att bara ha salt som sälta till mycket varmrätter - besvikelse
Finns så mycket godare sältor än bara salt
Hehe, de mesta maträtter jag gör, så avslutar jag med salt om det behövs, då man använder andra före.
Oftast är väl det buljongtärningar och yamasa-sojan, men sen även sältor med innan saltet.
Dock en trend du har, eller kanske har haft, det är hur flingsalt ska användas på allt.
Men verkade som inte folk fattade att använda flingsalt på TV såg fräckt ut och bra i bild, medans hemma är det ett enda stort slöseri, och många av dom har inget jod i sig heller.
Själv använder jag endast flingsalt när det har en nytta och syns, och helst på ett sätt att det sen krasar i tänderna när man äter.
Annars finner jag det menlöst och ett stort slöseri med pengar att använda sånt salt som inte ger en något direkt.
Och vill man ha salter med smak, så finns ju det en del sånt Himalayassalt, rosa lite och det "svarta" mycket, så bättre använda dom då.(Men sure, det fins flingsalt som har lite mer smak också, men priserna reser sig nu snabbt(Och pratar nu inte om infuserade smaksalter, för dom kan man tom göra själv.)