Citat:
Ursprungligen postat av
EatTren
Trend och trend men bodde ett tag med en vegansk tjej och har även testat att äta veganskt under en period för att inte kunna avfärda det helt utan egen erfarenhet. Konstant hungrig, fyller ut kalorierna med kolhydrater och fett, svårt att fylla proteinbehov. Jag tränar och har gjort sen barnben, är cirka 17% BF på strax under 100kg och under perioderna jag åt veganskt var det som att jag blev en blötfet orkeslös blobb.
Det känns som att det mesta smakar soya eller att det ska vara avokado i allt. Förpackningarna ska vara gröna och ”hälsosamma” men det är bara processat skit som är 30-50% dyrare än att äta vanlig mat.
Problemet med att äta vegetariskt eller veganskt är ju att man måste laga maten själv och komma på massor av olika rätter för att det ska bli bra. Kött kan man ju köpa bara lite köttbullar och rödbetssallad och lägga på heminlagd gurka på vilket bröd som helst så har du en jävla smaksensation, men med vegetariskt eller veganskt är all färdigmat äcklig och dyr så man tvingas äta endast grönsaksgrytor i olika tappning. Första dagarna man äter ratatouille och ramen är väl okej men man orkar ju inte i längden, det är för jobbigt att komma på mättande rätter.
Man behöver en köttplug att täppa igen hålet när man slutat jobba och knapp orkar leva längre. Då vill man inte stå och woka tofu.