2026-08-08, 22:52
Medlem
Hur man kan misslyckas med buljong är imponerande. Det är generellt ngt som blir över när man lagar annat iaf som man tar hand om.

Airfryer har jag dock aldrig fattat.
Har rätt avancerad ugn som gör det snabbare och bättre och i större volymer om så önskas
Citera
2026-08-08, 22:54
Avslutad
Att dra av senan i en kyckling innerfilé med gaffel och papper. Sjukt kladdigt och äckligt men jättetrendigt.
Citera
2026-08-08, 23:03
Medlem
Ikigamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Picklad rödlök. Inget blev bättre av det. Tack och lov verkar det vara en utdöende trend.

Haha gillar du det inte? Trodde det inte va en trend utan en livsstil
Citera
2026-08-08, 23:20
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
1. Koka egen buljong. Alla håller på med detta. Tydligen kan man inte jämföra den rika smaken av nykokt märg och skräp med den alldeles utmärkta buljong man får av Lidls tärningar. Såg en snubbe dela med sig att han lagt sin semester på att koka en bautabuljong där han sov i köket (vad nu det skulle vara bra för, han kan lika gärna gå upp från sängen och röra i buljongen som att sova vid spisen på ett ligglagg) och rörde om i sörjan varannan timme dygnet runt i flera veckor. Han postade bilder på sin sovstation, det var smutsigt och i hörnet stod ett halvt uppdrucket sexpack julmust kvar. Sjukt. Jag försökte frysa in allt skal och kycklingskelelett och koka upp något, det smakade surt och fullkomligt motbjudande.
Bara för att du suger så behöver inte vi andra göra det
Citera
2026-08-08, 23:21
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Hur man kan misslyckas med buljong är imponerande. Det är generellt ngt som blir över när man lagar annat iaf som man tar hand om.

Airfryer har jag dock aldrig fattat.
Har rätt avancerad ugn som gör det snabbare och bättre och i större volymer om så önskas
Håller med. Airfryer är totalt värdelöst. Använd ugnen liksom.

Om man bor i en studentlägenhet och inte har en ugn, så är ju en airfryer säkert bra. Men inte annars.
Citera
2026-08-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Minns inte vilket recept det var men framförallt blev den blöt typ. Soggig. Testat 2 ggr men insett att det inte är något jag bemästrar iaf. Som en annan flashbackare skrev, bara dumt att gambla med fint kött.

Jo, testat på en hyfsad resturang nån gång. Konceptet verkar ju klockrent på förhand men det blev tyvärr en besvikelse. Köttet var medium well, yttre delen av smördegen var god men resten lite kladdigt, svampfyllningen var allmänt ojämn. Får väl chansa nån gång hemma, hade troligen blivit snäppet bättre än det jag fick där iaf.
Citera
2026-08-08, 23:37
Medlem
Anybodykillers avatar
Det fanns en trend runt 2008-10 med cupcakes men jag var aldrig med om att någon lyckades göra några som var goda.

Oftast torra muffins med ett absurt tjockt lager frosting som smakade florsocker och smör. Sötman blev ännu värre då de dekorerades med strössel och vaniljsocker. Allt bromsade upp i munnen och blev svårt att svälja.

Det var alltid tjejerna som gjorde dem så man kunde inte säga "fan heller" eller spotta ut skiten. De var ju fint att de ändå försökte liksom men fy fan vilken period. Minns en dag där tre olika personer bjöd på tre "olika" jävla cupcakes.

Häxgodis trenden innan och kladdkaka trenden efter var betydligt trevligare.
Citera
2026-08-08, 23:38
Medlem
Att försöka göra saker nyttigare går ofta åt helvete med smaken.

Olivoljekaka. Smakade som en vanlig sockerkaka, torr och tråkig.

Enkel sushi som görs med hjälp av plastfolie och äggkartong. Smakar värre, tar längre tid än om man faktiskt kan rulla sushi och smakar sådär…

Vispad glass. Smakade sämre och tog längre tid.

Vegetarisk pasta carbonara med zucchini istället för bacon.. nej.

Typ all julmat. Ett jävla joxande för små köttbullar och prinskorvar.
Citera
2026-08-08, 23:46
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Att försöka göra saker nyttigare går ofta åt helvete med smaken.

Olivoljekaka. Smakade som en vanlig sockerkaka, torr och tråkig.

Enkel sushi som görs med hjälp av plastfolie och äggkartong. Smakar värre, tar längre tid än om man faktiskt kan rulla sushi och smakar sådär…

Vispad glass. Smakade sämre och tog längre tid.

Vegetarisk pasta carbonara med zucchini istället för bacon.. nej.

Typ all julmat. Ett jävla joxande för små köttbullar och prinskorvar.
Jahahaha! LCHF-bakning och glutenfritt var en lustig period! Smaker kunde variera från sågspån till gummi!

Jag är lite förvånad att ingen nämt pizzabullar men de kanske är så djupt förträngda att ingen vill minnas dem?
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-08-08 kl. 23:50.
Citera
2026-08-09, 00:10
Medlem
Ikigamis avatar
JAAA blomkålsris/blomkålmos/ broccolimos ew hade sån trend/period alla gjorde de.

Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Grönkålschips - Äckligt och man missbrukar verkligen ordet "chips" här.

Sjögräschips - Äckligt, se ovan.

Blomkålsris/blomkålsmos - Äckligt, lågkolhydratmat, från min LCHF period. Smakar och stinker så mycket prutt i köket efteråt. Måste slänga rester och gå med soppåsen direkt.
Citera
2026-08-09, 00:19
Medlem
Ingen har hittills sagt risotto. Så sjukt överskattat. Eller så har jag aldrig fått en riktigt bra.
Citera
2026-08-09, 01:09
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Jo, testat på en hyfsad resturang nån gång. Konceptet verkar ju klockrent på förhand men det blev tyvärr en besvikelse. Köttet var medium well, yttre delen av smördegen var god men resten lite kladdigt, svampfyllningen var allmänt ojämn. Får väl chansa nån gång hemma, hade troligen blivit snäppet bättre än det jag fick där iaf.

Jag tycker Beef Wellington känns som en pretentiös och överarbetad version av gammal hederlig inbakad fläskfilé! (Hur gott som helst; släng bara ihop fläskfilé, rödlök, creme fraiche, soltorkad tomat, svamp om man har det och rulla in i smördeg, mums!).

Om man nu har den finaste tänkbara styckdetaljen av nötkött till att börja med, varför i hela friden ska man då krångla till det?

Det påminner om "The Simpsons" där de beställer Hummer fylld med Taccos...
https://www.youtube.com/watch?v=ut6MSMqxmlE
Senast redigerad av Felicia.C.Rose 2026-08-09 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in