2026-08-07, 17:11
Medlem
Straminskys avatar
Under en tid nu så har en tanke dykt upp hos mig, den återkommer och ger mig ingen frid... kan det vara så att jag håller Ride Across the River över Brothers in Arms?

Båda låtarna är hämta från Dire Straits Brothers in Arms som sålde 30 miljoner exemplar.

Ride Across the River, den släpptes inte ens som singel, det säger något om bredden på den här skivan.

So Far Away var först ut och följdes upp av Money for Nothing ett par månader senare, Walk of Life och först som fjärde singel - Brothers in Arms.

Ride Across the River har inte ens en egen Wikipediasida.

Den handlar om krig. Men det gör Brothers in Arms också.

Den var med i ett avsnitt av Miami Vice... men det var Brothers in Arms också. Först.
Citera
2026-08-07, 17:33
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Jag har alltid hatat Walk of life och aldrig förstått varför den blev en singel.

Någon sorts uppspeedad countrylåt, förbannat dålig.
Citera
2026-08-07, 18:27
Medlem
Ja, det gör jag.
Det stämmer för övrigt in på deras andra album också, att inte titelspåret var just den bästa på plattan.
Enligt min smak då...
Citera
2026-08-07, 18:28
Avstängd
Telegraph Road!
Citera
2026-08-07, 20:44
Medlem
Yamahavanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Jag har alltid hatat Walk of life och aldrig förstått varför den blev en singel.

Någon sorts uppspeedad countrylåt, förbannat dålig.
Haha samma här. Älskar både Dire Straits och Mark Knofpler som soloartist. Men Walk Of Life låter ju som någon tragisk cover-låt som ett svenskt dansband meckat ihop i ett garage på folkölsfyllan i Falun...

Bästa låten med Dire Straits enligt mig, är Lady Writer!
Citera
2026-08-07, 23:21
Medlem
Nej den är inte alls i samma nivå!
Citera
2026-08-07, 23:22
Medlem
grungewhores avatar
Lyssnade nu. Milsvid skillnad i kvalitet. Case closed.
Citera
2026-08-07, 23:29
Medlem
Swe1227s avatar
Nej, de underskattade låtarna på den skivan är i så fall "Your lates trick" och "Why worry"
Citera
Idag, 19:56
Medlem
Straminskys avatar
Jag vet inte lyssnade på Brothers in Arms tidigare idag och den är nog bättre trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in