2026-08-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Jag vet.
Men så var det inte i det här fallet för 11 år sedan.

Det var det på många sidor redan 2005.
Citera
2026-08-07, 17:58
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det var det på många sidor redan 2005.
Igen:
Jag vet.
Men så var det inte i det här fallet för 11 år sedan
Citera
2026-08-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
När du har spelpaus samt ett väldigt litet kapital. Varför i hela friden skall du satsa allt på något som är under 49% att gå in!?

Sprid ut dina risker istället. Men ett bättre tips lediga Lenanart är att skaffa dig ett arbete!!

Jag har ett okej jobb, tröttnat på de helt dock.
Citera
2026-08-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ja. Han förstår uppenbart inte att chansen (sannolikheten) är samma, oavsett om det är första, tionde eller 21a gången.
Förr när det fanns roulett på krogarna, brukade jag växla in 100-200 efter att jag fått till mig första drinken. Heltäckte en siffra (en marker var en femma på den tiden).

Stod och tittade ett bra tag innan så att min siffra inte kom upp.

För det mesta sket det sig, men vid de tillfällen när min siffra kom upp så hade jag sjukt mycket att kunna slösa den natten.

Vet såklart hur det fungerar med sannolikhet, men ibland kan jag känna att det är okej att betala för att få lite spänning. Det är dock sjukt långt ifrån att tro man kan göra vinst på spelborden.
Citera
2026-08-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Förr när det fanns roulett på krogarna, brukade jag växla in 100-200 efter att jag fått till mig första drinken. Heltäckte en siffra (en marker var en femma på den tiden).

Stod och tittade ett bra tag innan så att min siffra inte kom upp.

För det mesta sket det sig, men vid de tillfällen när min siffra kom upp så hade jag sjukt mycket att kunna slösa den natten.

Vet såklart hur det fungerar med sannolikhet, men ibland kan jag känna att det är okej att betala för att få lite spänning. Det är dock sjukt långt ifrån att tro man kan göra vinst på spelborden.

Det finns ju tillfällen då spelnördar har sett att ett roulettebord varit snett (inte står 100% plant på golvet, eller inte är 100% balanserat i bordet).

Då kan man ju öka sina möjligheter om croupieren trycker iväg kulan ungefär med samma kraft varje gång (det blir ju repetativt när nån jobbar ett tag), och då kan man klura ut på vilken halva, eller ibland tredjedel som kulan landar på.

Det finns folk som har tjänat pengar på det vet jag.
Citera
2026-08-11, 12:11
Medlem
Citat:
Det finns ju tillfällen då spelnördar har sett att ett roulettebord varit snett (inte står 100% plant på golvet, eller inte är 100% balanserat i bordet).

Då kan man ju öka sina möjligheter om croupieren trycker iväg kulan ungefär med samma kraft varje gång (det blir ju repetativt när nån jobbar ett tag), och då kan man klura ut på vilken halva, eller ibland tredjedel som kulan landar på.

Det finns folk som har tjänat pengar på det vet jag.
Numera övervakas alla bord digitalt, så jag tror att ett felinställt bord upptäcks ganska snart av den som sköter bordet. Men visst skulle det kunna hända.
Citera
2026-08-24, 13:10
Medlem
ValleyGhanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigalennart
Tja! har tänkt o göra något riktigt idiotiskt, så varför inte lägga ut det på flashback tänker jag. Min plan är att lägga allt jag äger, och lite till på svart, alltså roulette. Lite över 300 000 kronor. Har tänkt på detta ett tag, först på lall, men fuck it varför inte. Har just nu spelpaus så kommer behöva göra det på en krypto sida, därför tar det några dar innan jag fått in alla cash. Har ca 100k inne nu, återkommer när det är dags.

Hur gick det? Har du dubblat upp dina pengar nu?
Citera
2026-08-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleyGhanem
Hur gick det? Har du dubblat upp dina pengar nu?

Yes
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in