2026-08-07, 03:48
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jag hade hellre väntat tills det inte blivit grön på 20 rundor och sedan lagt 20 000 på grön tills du vinner eller förlorar allt.

Varför vänta till just 20, varför inte börja satsa på grönt med en gång?
Citera
2026-08-07, 04:43
Medlem
Citat:
Jag hade hellre väntat tills det inte blivit grön på 20 rundor och sedan lagt 20 000 på grön tills du vinner eller förlorar allt.
Du verkar vara expert på det där med sannolikhet.
Citera
2026-08-07, 05:46
Medlem
Citat:

Varför då?
Citera
2026-08-07, 08:19
Medlem
När du har spelpaus samt ett väldigt litet kapital. Varför i hela friden skall du satsa allt på något som är under 49% att gå in!?

Sprid ut dina risker istället. Men ett bättre tips lediga Lenanart är att skaffa dig ett arbete!!
Citera
2026-08-07, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varför då?
Du vet hur Svensson tänker när det gäller sannolikhet. Så därför.

Visst har du koll.
Citera
2026-08-07, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du vet hur Svensson tänker när det gäller sannolikhet. Så därför.

Visst har du koll.

Ja. Han förstår uppenbart inte att chansen (sannolikheten) är samma, oavsett om det är första, tionde eller 21a gången.
Citera
2026-08-07, 09:31
Medlem
DrJolls avatar
Har en kompis som tog blanco lån på 60 k och satte på rött, det gick bra, efter ett tag hade han vunnit ytterligare, och låg 540 k i vinst. Jag sa men du ta åtminstone ut 100 k nu. Han fortsatte dock och fortsatte spela. Och började förlora, men hade ändå 450 k och han försökte göra uttag. Men det blev stopp, de krävde Bilder på Pass id kort. Han skickade det, men kunde fortfarande inte göra uttag - de krävde hyresavier och annat. Förhalade det. Han fortsatte spela, nu betta på olika grejer där, 30-40 k vid varje tillfälle. När hans saldo var + 2000 kr Så medgavs uttag plötsligt. De här var ca 11 år sedan. Och han blev såklart lurad. Så se till att ni spelar på ett seriöst välkänt spelbolag. Men tycker jag att du bör strunta i den här idéen.
Citera
2026-08-07, 15:34
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ja. Han förstår uppenbart inte att chansen (sannolikheten) är samma, oavsett om det är första, tionde eller 21a gången.

Eller så har Rullator-Ronny faktiskt koll på sannolikheten. Sannolikheten för 20 gröna i rad på ett bord med tre gröna är, på förhand alltså, 5.26x10^-23 ... Att TS någonsin skulle få se ett sådant bord och få spela är alltså jävligt osannolikt. Det är bara lite större sannolikhet än att Hammarby vinner SM-guld.

Jag har sett betydligt sämre spelstrategier föreslås på det här forumet
Senast redigerad av Kryckmannen 2026-08-07 kl. 15:37.
Citera
2026-08-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Eller så har Rullator-Ronny faktiskt koll på sannolikheten. Sannolikheten för 20 gröna i rad på ett bord med tre gröna är, på förhand alltså, 5.26x10^-23 ... Att TS någonsin skulle få se ett sådant bord och få spela är alltså jävligt osannolikt. Det är bara lite större sannolikhet än att Hammarby vinner SM-guld.

Jag har sett betydligt sämre spelstrategier föreslås på det här forumet

Sannolikheten för 20gröna i rad ja.

Vad är sannolikheten för EN grön, på ETT drag?

Det är det som är frågan.

Den sannolikheten startar om på noll varje gång. Den bryr sig inte om att det blev grönt i förra omgången.

Du kanske ska läsa på lite.
Citera
2026-08-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Har en kompis som tog blanco lån på 60 k och satte på rött, det gick bra, efter ett tag hade han vunnit ytterligare, och låg 540 k i vinst. Jag sa men du ta åtminstone ut 100 k nu. Han fortsatte dock och fortsatte spela. Och började förlora, men hade ändå 450 k och han försökte göra uttag. Men det blev stopp, de krävde Bilder på Pass id kort. Han skickade det, men kunde fortfarande inte göra uttag - de krävde hyresavier och annat. Förhalade det. Han fortsatte spela, nu betta på olika grejer där, 30-40 k vid varje tillfälle. När hans saldo var + 2000 kr Så medgavs uttag plötsligt. De här var ca 11 år sedan. Och han blev såklart lurad. Så se till att ni spelar på ett seriöst välkänt spelbolag. Men tycker jag att du bör strunta i den här idéen.

De flesta sidor har den typen av krav på omsättning innan vinstuttag.
Citera
2026-08-07, 17:02
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Sannolikheten för 20gröna i rad ja.

Vad är sannolikheten för EN grön, på ETT drag?

Det är det som är frågan.

Den sannolikheten startar om på noll varje gång. Den bryr sig inte om att det blev grönt i förra omgången.

Du kanske ska läsa på lite.

Hur står det till med läsförståelsen?

Eftersom att TS i genomsnitt skulle behöva sitta vid samma roulettebord i 19,572,506,232,527,990 år (givet ett snabbt bord med två "snurr" per minut) innan han får spela så är det alltså inte alls ett särskilt dåligt förslag; det är i stort sett bara ett annat sätt att säga "spela inte" -- vilket är det bästa sättet att hantera ett spel med negativt väntevärde.
Citera
2026-08-07, 17:46
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
De flesta sidor har den typen av krav på omsättning innan vinstuttag.
Jag vet.
Men så var det inte i det här fallet för 11 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in