2026-08-06, 22:24
Medlem
Det finns ju tusen olika sorters krimskrams man kan lägga på nyckelknippan men varför är det en öken med garageportfjärrisar? Bara massa plastskit. Finns det ens några snygga för jag hittar fan inte, tänkte i värsta fall så får jag bygga nåt eget. Det här är ju helt jävla sjukt.
Citera
2026-08-06, 22:40
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwantmynickffs
Det finns ju tusen olika sorters krimskrams man kan lägga på nyckelknippan men varför är det en öken med garageportfjärrisar? Bara massa plastskit. Finns det ens några snygga för jag hittar fan inte, tänkte i värsta fall så får jag bygga nåt eget. Det här är ju helt jävla sjukt.
Köp en sådan som du kan programmera från din befintliga kontroller Wish säljer sådana bland annat
Citera
2026-08-06, 23:58
Medlem
Har sett såna fjärrkontroller som liknar en "bilnyckel," på Amazon och liknande sidor, förr.
Om de är snyggare än den du har får du avgöra själv.
Citera
2026-08-07, 04:31
Medlem
cacas avatar
Citat:
Bygg själv, jag föreslår bladguld på befintlig kontroll. Enkelt göra och billigt då du bara smetar på speciallim och låt torka en timme sen på med bladguld då det bara fastnar där limmet är. Glöm inte lägga på klarlack sist så håller det längre och du kommer ha en fjärrkontroll med 24 karat guld och troligen den enda i Sverige som har en sådan.
Citera
2026-08-07, 05:33
Moderator
Gromguttens avatar

Bilar -> Bygg o El

/Mod
Citera
2026-08-07, 10:35
Medlem
De flesta såna där fjärrar använder ju radio. Det finns alltså en antenn inne i fjärren. Om man nu lägger på bladguld eller något annat elektriskt ledande utanpå kåpan, så blir det som en skärmburk runt antennen, räkna med att den får mycket dålig räckvidd efter en sådan pimpning.
Citera
2026-08-07, 14:11
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:

Bygga själv? Ja det är ju asenkelt nuförtiden. Om du har eller har tillgång till en 3D-printer.
Kan du bara lite grundläggande CAD gör du ett skal i ett nafs. Och med skal menar jag något som ersätter det gamla. Dvs något du flyttar över det elektroniska innehållet från den gamla till. Sedan kan form, färg, typ av plast osv vara helt efter dina önskemål.
Eller så goolar du typ carport remote och lägger till det magiska ordet ”stl”. Dvs filformatet för 3D.
Citera
2026-08-07, 16:55
Medlem
Bone Collectors avatar
Verkligen ett I-landsproblem att fjärrkontroller är för fula.

"Nycklarna på knippan är för fula. Varför tillverkas det inga snygga nycklar?"

Vissa föremål ska bara göra sitt jobb, inte vara något smycke. Vill man ha något fint på knippan så får man hänga på en nyckelring.
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
De flesta såna där fjärrar använder ju radio. Det finns alltså en antenn inne i fjärren. Om man nu lägger på bladguld eller något annat elektriskt ledande utanpå kåpan, så blir det som en skärmburk runt antennen, räkna med att den får mycket dålig räckvidd efter en sådan pimpning.
Instämmer, men att lacka dosan i någon snygg färg borde ju funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in