2026-08-06, 18:29
Medlem
HBTKuks avatar
Oj, färre en hundra. Tur det. Hade kunnat vara en hundra också.
Citera
2026-08-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du har rätt. Tyvärr är detta en av de viktigaste lagstiftningarna när det gäller Tidöavtalets vallöfte om att minska antalet beviljade medborgarskap. Den trädde i kraft först den 6 juni 2026, så vi har inte så mycket data ännu. Jag tror dock att antalet beviljade per månad kommer att minska kraftigt.

Det tar tid att städa upp efter decennier av vänsterpolitik.

Det är också en alldeles för kort, och tidig, period för att dra några slutsatser kring hur många färre medborgarskap detta kommer leda till, eftersom att INGEN som helst praxis finns på plats. Dvs inga överklagningar har hunnit prövas och någon vägledande dom från Migrationsöverdomstolen kan inte skönjas så långt ögat kan nå.
Citera
2026-08-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Då finns risk att du missar reportage med annan inblick och kunna bilda dig en egen "sanning" i stället för att följa andras tankar/åsikter.

Det är dessutom en alldeles för kort, och tidig, period för att dra några slutsatser kring hur många färre medborgarskap detta kommer leda till, eftersom att INGEN som helst praxis finns på plats. Dvs inga överklagningar har hunnit prövas och någon vägledande dom från Migrationsöverdomstolen kan inte skönjas så långt ögat kan nå.

Ja, det vore ju olyckligt. Jag får nog skaffa mig en prenumeration på Riks pronto!
Citera
2026-08-06, 18:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Tidö har delat ut ca 80-100.000 medborgarskap per år. Skulle det ha gått ner till en årstakt på 1200? Tror jag inte en sekund på.

Tidö kunde stoppat invandringen 2022. De gjorde de inte. Det spelar ingen roll vilket av de 8 riksdagspartierna ni röstar på om en månad. Ni kommer få mer invandring oavsett. Alla är de korrupta. Alla vill de dra in Sverige i ett krig med Ryssland.
Citera
2026-08-06, 20:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag förstår att Tidö-partierna vill slå politiskt mynt av detta, men man bör beakta att Migränverket hetsbeviljade svenska medborgarskap under våren för att hinna med innan gallret gick ner. Nu har man kanske inte haft så många ärenden att handlägga, just därför. Det är emellertid två saker som är intressanta i detta:

1) Kommer dessa siffror att hålla i sig framöver?
2) Om det, Gud förbjude, blir regeringsskifte - kommer då en vänsterregering att ändra tillbaka medborgarskapsreglerna?
Citera
2026-08-06, 20:58
Medlem
Låtom oss titta på statisken.

https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/statistik/svenskt-medborgarskap.html

Siffrorna för juli finns inte än, men fram till juni 2026 beviljades 18 568 medborgarskap.

Förra året fram till juni beviljades 20 974 medborgarskap (årssumma 38 767, varav vuxna 26 112).

2024 beviljades 33 633 medborgarskap fram till juni (årssumma 65 691, varav vuxna 47 732).

2023 beviljades 38 144 medborgarskap fram till juni (årssumma 68 168, varav vuxna 48 766).

Så från 2023 till 2025 importerades 122 610 vuxna väljare, och jag har inte ens inkluderat siffrorna från efter valet 2022.

Skillnaden mellan "blocken" förra valet var 46 296 röster.

Tidelagspartierna har under de senaste 3 åren importerat mer än 2.5ggr fler sosseröstare än det skiljde sig mellan blocken 2022.

Varför uttalar jag mig så säkert att det är just sosseröstare som importerats? För att ingen frisk människa skulle flytta till korrupta, kommunistlandet sverige om man inte tänkte parasitera på systemet.

Tidelagets enda möjliga räddning det här valet är om typ alla nyblivna svenska väljare väljer något av Tidelagspartierna, istället för att delas upp till sossarna, kommunisterna och miljögalningarna.

Good luck, Tidelaget. Men det kanske var planen? Gör ingenting i 4 år och sedan bli "opposition" i resten av livet.
Citera
2026-08-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Låter fruktansvärt. Öppenheten och välkomnandet av nya människor har byggt Sverige både ekonomiskt och moraliskt, och kan anses vara en av de mest grundläggande svenska värderingarna.

Om det verkligen är sant att det har blivit så mycket svårare att bli svensk medborgare så har borgerligheten verkligen givit upp alla sina principer till förmån för SD:s störda antisvenska idéer.
Grejen just nu är väl att försöka ta hand om den monumentala integrationsskulden. Ordna lite andrum. Låta ett ja vara ett ja.

Det räcker ju inte att ha en öppen gräns så blir allt frid och fröjd. Man måste ge utlänningarna en chans att komma till sin rätt också. Det funkade hyggligt förr (jag har flera äldre släktingar som invandrat).

Sedan måste man inte prompt vara medborgare i en massa olika länder. Man kan leva gott där ändå i skydd och frihet. Studera, jobba, turista, vara flykting, vara anhörig. Det krävs absolut inte något speciellt pass för det.

Medborgarskap ska vara ett privilegium, annars blir det värdelöst. Det ska vara för dem som kan och vill bidra på ett fint sätt till samhällsbygget. Nyss behövde man inte kunna ett ord svenska för att bli medborgare. Det är helt omöjligt att kunna göra sitt jobb som medborgare då.

Det är om man verkligen vill behålla Sverige öppet som man ska sköta detta bra. Annars är ditt fina drömland snart borta.
Citera
2026-08-18, 17:06
Medlem
NYZ367s avatar
Svenskt Medborgarskap

För att få Svenskt Medborgarskap ska ha bott i Sverige sammanhängande i minst 8 år . Tack Tidö regeringen!

Det finns dock vissa undantag.

Nordiska medborgare kan ansöka om svenskt medborgarskap efter att ha bott i Sverige i 2 år
Den som lever med en svensk medborgare kan ansöka efter 7 år, under förutsättning att paret har bott tillsammans i minst 5 år

Den som inte kan styrka sin identitet måste ha bott i Sverige i minst 10 år innan man kan få svenskt medborgarskap

Den som är statslös ska ha varit bosatt i Sverige i minst 5 år (Låter lite?)

Den som har flyktingstatus ska ha varit bosatt i Sverige i minst 7 år.

Vad händer om Slösarna återtar maken det är den stora frågan för mig?
Citera
2026-08-18, 17:08
Medlem
Stänga gränserna är helt betydelselöst.
Gå förbi bb, så förstår du varför.
Citera
2026-08-18, 17:56
Medlem
Under Tidö har långt fler än 200 000 nya medborgarskap delats ut till muslimer. Det blir 1 medborgarskap varannan minut arbetstid under Tidö. Detta är totalt kravlösa medborgarskap som delats it under Forsell. Det är statistiskt 2% i röster till det rödgröna blocket i present. Forsell har passivt tittat på när migrationsverkets aktivister vräkt ut medborgarskap.

4 år behövde Forsell för att utforma ett språktest. Grok gör ett på 10 sekunder.

Inget land I hela världen har delat ut så många medborgarskap per capita som Forsell och Tidö.
Citera
2026-08-18, 18:09
Medlem
NYZ367s avatar
Medborgarskap i all ära men

Jag känner inte igen mig längre i mitt eget land, vi måste få stopp på anhöriginvandringen
det är det mest akuta problemet just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in