Idag, 00:23
Medlem
Straminskys avatar
Nu händer det grejer. Plötsligt har VitaePro fått klorna i Flashback och kör en fyrdubbelkampanj inkl en dubbel med Stig Strand!

Vad har jag gjort för att förtjäna detta kan man undra?

Får du också en fyrdubbel VitaePro rätt i nyllet inkl en dubbel Stig?

https://i.imgur.com/WyfkmoM.png
Citera
Idag, 00:25
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nu händer det grejer. Plötsligt har VitaePro fått klorna i Flashback och kör en fyrdubbelkampanj inkl en dubbel med Stig Strand!

https://i.imgur.com/WyfkmoM.png
Ganska mycket gammalt folk på FLashback numera
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Ganska mycket gammalt folk på FLashback numera

Jag är rädd att det är mitt eget fel, det brukar vara det. Att jag klickat på något.
Citera
Idag, 00:32
Medlem
Straminskys avatar
"VitaePro har mött omfattande kritik från experter, myndigheter och konsumentorganisationer. Den har rört vilseledande marknadsföring, överdrivna hälsopåståenden som saknar vetenskapligt stöd samt svårigheter att säga upp abonnemang"

- Marknadsdomstolen förbjöd VitaeLab att påstå att tillskottet ökar energi, ork och rörlighet på det sätt som marknadsfördes, med hot om vite.

- Experter och granskningar har upprepade gånger konstaterat att de påstådda effekterna saknar tillräckligt vetenskapligt stöd för den slutgiltiga produkten.

- Konsumentorganisationer har kritiserat företagets säljmetoder med bindande och svåröverskådliga abonnemangsformer som kan vara svåra att komma ur.

- Vilseledande "testperioder" har anmälts av konsumentmyndigheter i Norden.

- Livsmedelsexperter menar att de vitaminer och ämnen som ingår i tillskottet är sådant man normalt får i sig via en helt vanlig, varierad kost.
Citera
Idag, 00:48
Medlem
Straminskys avatar
Vilken jävla skojarbranch.

Vi har NutraQ som förutom VitaePro äger:

- Oslo Skin Lab: Ett populärt varumärke för rynkor.
- Maxulin: Ett kosttillskott särskilt anpassat för mäns välbefinnande och energinivå.
- Menergy: Ett annat tillskott riktat till mäns hälsa.
- Provexin: En produkt som säljs mot håravfall.

NutraQ köptes av Orkla för 3,1 miljarder norska kronor.

Orkla, säger förstås ingenting om att dom köpt ett företag som helt och hållet bygger på att utnyttja folks desperation att bli av med rynkor, få håret tillbaka eller mildra smärta utan säger istället:

"NutraQ har byggt upp en affärsmodell och en organisation som är bra positionerad för ytterligare tillväxt och expansion. Vi tror att NutraQ som en del av Orkla Health kommer att kunna lansera ett antal spännande koncept och bidra till lönsam tillväxt de närmaste åren, säger Hege Holter Brekke, EVP och vd för Orkla Care."

Bild på Hege Holter Brekke:

https://www.orklahpc.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/10/Hege-Holter-Brekke_2021-scaled-aspect-ratio-4-3-1920x1439.jpg

Hon ser ut att behöva lite hjälp själv med rynkorna, synd att hennes egna produkter in fungerar...
Citera
Idag, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky

Höll på att skriva att mina ansträngningar att slippa personanpassad reklam genom att neka cookies måste ha lönat sig, eftersom jag inte sett enda VitaePro-reklam trots att jag förmodligen är tillräckligt gammal för att tillhöra målgruppen. Men sen såg jag att det gällde annonserna längst nere på sidan, som jag aldrig tittar på. Och nu när jag tittade på dem såg jag banne mig två stycken Vitaepro-annonser där. Ingen Stig och inte fyrdubbel, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in