Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
I det här fallet var det väl precis exakt tvärtom. Bubblan var så dumt konstruerad när det gällde kupévärmen att man behövde krångla och eftermontera en värmare som drog extra bensin...
Standardskämt från "den gamla goda tiden" om folkabubblorna: "Vad är det som drar kallt om benen? Jo, det är värmen."...

Det fanns dock andra fördelar som när jag råkade få en buckla på en skärm när jag parkerade. Det var att hitta en ny skärm (av plast) på en skrot, lacka den med orginalfärg och skruva på. Såg ut som original vad jag minns...
Sen hade jag min folka lite hottad vilket kan tyckas löjligt med en så trög bil. Men jag var ung...
Jag hade en mycket mindre, kromad ratt som såg cool ut. Sen ett kromat blås baktill som ersatte bägge avgasrören...
Fälgarna var stål och de sprejade jag med silverfärg. Köpte dock senare stora, platta navkapslar i plast som täckte hela sidorna. De såg lite för moderna ut för bubblan men jag var nöjd.
En dag hände dock en "rolig" sak... Jag tog en sväng i hög fart, och såg då hjulsidan rulla iväg i backspegeln. Jag fick nog stanna bilen och trycka på den igen...
Sen fanns också en bilstereo som utefter omständigheterna lät bra. Två rejäla högtalare satt bak i bilen på var sin sida om baksätet. Mindre kul förstås för de som satt bak i bilen...