2026-08-05, 01:19
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Sorry är lite rörigt med smeknamn på öarna, att dom har samma postadress men är olika öar, att det är en ”permanentbostad” men personen är inte skriven där.

Det är väl bra att detta reds ut!
Är många eller ja mer eller mindre majoriteten av bostäderna ute på öarna i skärgården är sommarbostäder som folk bara bor i under sommaren, därav så kommer inte uppgifterna stämma så väl om man ska hålla på och spekulera vem det kan vara som har dött.
Citera
2026-08-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det är en bostad som är permanentboende på Ängsö och Sollenkroka Ö. Nej det är inte han.
Jag vill bara förtydliga att det finns faktiskt två personer folkbokförda här.

En på Ängsholmen (det du kallar Ängsö). Samt en på Sollenkroka Ö (alltså den fysiska ön, inte postadressen)

Om jag förstått dig rätt så är båda dessa adresser ej platsen där kvinnan hittats död.
Citera
2026-08-05, 01:29
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag vill bara förtydliga att det finns faktiskt två personer folkbokförda här.

En på Ängsholmen (det du kallar Ängsö). Samt en på Sollenkroka Ö (alltså den fysiska ön, inte postadressen)

Om jag förstått dig rätt så är båda dessa adresser ej platsen där kvinnan hittats död.
Det stämmer!
Citera
2026-08-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ingen orsak, vill bara att det inte spekuleras och oskyldiga får skit. Har betydligt bättre koll än media. Familjen som är drabbad hyser jag stor respekt för då de har visat stor respekt för en själv.

Som tidigare nämnt, är någon orolig för att det ska vara en anhörig så skicka ett PM så tar vi det därifrån.

Vet du vem kvinnan är också? Och vem som är misstänkt?
Citera
2026-08-05, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakpistol
Vet du vem kvinnan är också? Och vem som är misstänkt?

Ryktas om influencern S*mpeV2's mamma. Än så länge enbart rykten..
Citera
2026-08-05, 05:00
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Hur får du ihop det åldersmässigt?
Citera
2026-08-05, 05:18
Medlem
Citat:

Ingen aning vem han är, men tog en sekund att googla dee upp honom och mamman och konstatera att den där mamman är drygt 60 år. Så nej, kvinnan i 50-årsåldern som påträffats och är död kan inte vara hon.
Citera
2026-08-05, 06:03
Medlem
Citat:
Nja, Ängsö klassificeras som en egen ö. Men i praktiken när det är normalvatten eller lågvatten så är det samma ö. Om det är högvatten så finns det en bro emellan.

Kommer inte ihåg vet han heter som bor på Ängsö permanent, någon pensionär, googla på Ängsö och Skärgårdsnytt så finner du.

Alla andra adresser som tillhör Sollenkroka Ö du hittar via hitta.se tillhör egentligen inte ön.

Ja, det är en sommarstugegäst.
Det är ingen som bor permanent på Ängsö längre.
Citera
2026-08-05, 06:19
Moderator
KomissarieBecks avatar
Rubrik uppdaterad från tidigare: Stockholm: Stort polispådrag i skärgården, kvinna hittas skadad (2026-08-04) // Moderator
Citera
2026-08-05, 06:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Hur får du ihop det åldersmässigt?

Den där ska du nog inte lyssna på, det är ju en tomte. Har varit i många trådar och bara svamlat.
Citera
2026-08-05, 07:08
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Det är just därför jag besvarar folk i tråden. Vill inte ha ryktesspridning. Kan dementera det till 100%. Det är inte hans mamma.
Citera
2026-08-05, 07:16
Avslutad
Polisen: En kvinna har anträffats avliden i Stockholms skärgård.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/augusti/4/4-augusti-16.21-morddrap-varmdo/
Omständigheterna kring dödsfallet gör att polisen har inlett en förundersökning på mord.
Polis genomför ett stort antal utredningsåtgärder på brottsplatsen,
bland är tekniker på plats för att ta reda på hur kvinnan har avlidit.
Anhöriga till den avlidna kvinnan, som är i 50-årsåldern, är underrättade om dödsfallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in