Citat:
Tack.
Några till utdrag från DN-artikeln (fortfarande öppen):
Har det stått tidigare i tråden att verandadörrarna stod öppna för bägge husen? Lite märkligt.
Varför? Pågick storstädning när det 'tumultartade' startade? Har MGM ställt upp dörrarna efter dådet? I så fall varför?
Tillägg: Sov någon av parterna - kanske pga dålig stämning - i den lilla stugan natten mot den 4 aug?
Några till utdrag från DN-artikeln (fortfarande öppen):
"Det finns också andra omständigheter som framgår ur händelserapporten. Under brottsplatsundersökningen i stugan upptäckte polisen att ett fönster hade krossats från insidan och en verandadörr stod vidöppen, liksom verandadörren på en mindre stuga på tomten."
"– Det har tillkommit en del information som gör att vi kan klarlägga händelsen, men vad den informationen består av vill jag inte säga i det här skedet, säger kammaråklagare Emma Olsson som leder förundersökningen i fallet.Åklagaren berättar att brottsplatsteknikerna arbetar (fortfarande) vidare på brottsplatsen, där stugan gås igen metodiskt, rum för rum.
"– Vi har skickat mycket material till Nationellt forensiskt centrum för analyser, och så inväntar vi det slutliga dödsfallsutlåtandet. Vi har också hört ett stort antal vittnen, säger Olsson.Kanske något litet framsteg i förhören?
Det som ännu återstår är att höra den misstänkte mannen, det håller man på och arbetar med. Initialt berättade Olsson att mannen gjort vissa medgivanden, men hon vill fortsättningsvis inte öppna upp vad det handlar om.
– Det är ett känsligt läge, jag vill inte kommentera mera om vad han sagt."
Har det stått tidigare i tråden att verandadörrarna stod öppna för bägge husen? Lite märkligt.
Varför? Pågick storstädning när det 'tumultartade' startade? Har MGM ställt upp dörrarna efter dådet? I så fall varför?
Tillägg: Sov någon av parterna - kanske pga dålig stämning - i den lilla stugan natten mot den 4 aug?
Citat:
Ja, det har skrivits om öppen dörr och spekulationer om utomstående mm. Jag mindes bara inte att öppen varandadörr även gällde för den mindre stugan. Säkert jag som bara tappat den saken, om det redan har skrivits att det var öppna verandadörrar för bägge husen.
Det är möjligt att det skett framsteg i förhören men då tolkar jag det som att det just är ett litet framsteg. Det är såklart min högst egna tolkning av texten men jag får inte känslan av att TN lagt korten på bordet men vad är det då som gör att de kan klarlägga händelsen.. Det indikerar kanske att han börjat berätta om händelseförloppet från början men ännu inte kommit hela vägen och det är därför de är i ett känsligt läge. Jag vill minnas att jag relativt tidigt i tråden läste just om de öppna dörrarna och någon spekulerade då om det skulle kunna ha varit en manöver för att få det att se ut som en ”inkräktare”.. något sådant vill jag minnas..
Tillägg:
Sökte lite i tråd och i övrigt:
TV4 13 aug
"Två dörrar på brottsplatsen stod vidöppna.Inlägg 12 aug:
Sedan upptäckte polisen ett stort fönster som hade krossats inifrån – och att någon hade städat ihop glasbitarna till en hög."
"När poliserna kom fram till platsen upptäcktes att dörren till verandan respektive stugan stod vidöppen, enligt handlingar som TV4 Nyheterna tagit del av."
"Läste i Expressen igår att polisen funnit både altandörren och husdörren vidöppna när de anledde"Så det har ju absolut nämnts att två dörrar stod öppna, men jag upfattade inte då - även om jag ser nu att TV4 skrev om "verandan respektive stugan" - att det var för två skilda byggnader. Trodde det handlade om entrédörr + verandadörr i samma hus.
Tillägg 2:
Det mindre huset ligger en bit ifrån huvudbyggnaden.
Tyckte det var lite intressant att bägge husen hade öppna dörrar.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-12 kl. 15:47. Anledning: tillägg, dörrar
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-12 kl. 15:47. Anledning: tillägg, dörrar