2026-08-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja men hon kan ju ha haft flera relationer med andra efter att hon separerade från JB. Det var ju faktiskt 5 år sen.

Absolut kan det vara så, men det är hon och JB som står gemensamt på lagfarten till fastigheten på ön där hon mördats. Att folk här inne spekulerar kring det beror ju enbart på de omständigheterna. Att de två företag han är kopplade till båda gör förluster bidrar även det till att man kan tänka sig att det finns en koppling - som lök på laxen har han inte skrivit något på sin FB eller ändrat profilbild mig vetandes just nu kl 00:21 Torsdag morgon 6/8.

För honom och de bådas anhöriga hoppas jag självklart att han inte är GM.
Citera
2026-08-06, 00:27
Medlem
Har rekat BOs facebookvänner. Hennes son är skriven på Lidingö hos en man som heter Ul*. Nån som vet något om detta? Denna man är mycket eftersökt i MrKoll idag.

Edit: detta är förmodligen barnens pappa (?). Gissar att JB alltså inte är pappa till barnen. Ul* verkar dock ha en ny sambo. Kan inte se adresshistorik men han är vän med alla relevanta Åkerbl*ms på Facebook.
Citera
2026-08-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Fastnat på samma. Med det sagt kan det ju såklart vara en nyare relation som tagit slut än den med mannen som diskuterats mest här. Kanske tog slut nyligen och att det är ”kärleksmotiv”?

Ja, absolut, men som jag svarade en annan person så känns detta för mig det mest troliga nånting kring just DEN tidigare relationen (i det här läget med den info vi har):

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Absolut kan det vara så, men det är hon och JB som står gemensamt på lagfarten till fastigheten på ön där hon mördats. Att folk här inne spekulerar kring det beror ju enbart på de omständigheterna. Att de två företag han är kopplade till båda gör förluster bidrar även det till att man kan tänka sig att det finns en koppling - som lök på laxen har han inte skrivit något på sin FB eller ändrat profilbild mig vetandes just nu kl 00:21 Torsdag morgon 6/8.

Och innan nån blir ledsen pga det: jag vet ju ingenting om hur JB är, varit, mår eller mått - min kommentar är endast baserad på de väldigt få fakta som finns tillgängliga så ta ingenting personligt. Och ja: jag och andra har rätt att spekulera, så länge det är på ett sakligt sätt, tycker jag.
Citera
2026-08-06, 00:32
Medlem
Citat:
Har rekat BOs facebookvänner. Hennes son är skriven på Lidingö hos en man som heter Ul*. Nån som vet något om detta? Denna man är mycket eftersökt i MrKoll idag.

Edit: detta är förmodligen barnens pappa (?). Gissar att JB alltså inte är pappa till barnen. Ul* verkar dock ha en ny sambo. Kan inte se adresshistorik men han är vän med alla relevanta Åkerbl*ms på Facebook.
Säkert hans pappa eftersom han också har U*f i mellannamn.
Citera
2026-08-06, 00:36
Medlem
Åsa kanske var talbar när hon hittades och berättade vem som attackerade henne. Bara att plocka in honom
Citera
2026-08-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes

1. Om han har gått i pension så är det väl rimligt att han inte plockar in samma summor på företaget längre?
2. De kan ha behållit det gemensamma sommarhuset för de gemensamma barnens skull.
3. Att han inte ändrat profilbild kan bero på att han ägnar sig åt att trösta deras gemensamma barn. Eller för att Facebook är ovidkommande för honom.
4. En Flashbackare med insyn säger att JB inte befann sig på ön vid tiden för mordet.
5. BO var en snygg kvinna som säkert träffat män efter skilsmässan för 5 år sedan; det lär finnas andra män att misstänka.
Citera
2026-08-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
1. Om han har gått i pension så är det väl rimligt att han inte plockar in samma summor på företaget längre?
2. De kan ha behållit det gemensamma sommarhuset för de gemensamma barnens skull.
3. Att han inte ändrat profilbild kan bero på att han ägnar sig åt att trösta deras gemensamma barn. Eller för att Facebook är ovidkommande för honom.
4. En Flashbackare med insyn säger att JB inte befann sig på ön vid tiden för mordet.
5. BO var en snygg kvinna som säkert träffat män efter skilsmässan för 5 år sedan; det lär finnas andra män att misstänka.

Vet inte om du läser tråden när du svarar, eller gör någon egen research, men kan svara.

1. Har ej gått i pension. Hade ett väldigt bra år i bolaget förra året (2024). Han anger i årsredovisningen att det beror på stora volymer till en enskild kund. Utöver det ackumulerad förlust (2025, 2023-2021), ett år till med samma förlust och han är i konkurs.

2. De verkar inte ha gemensamma barn. BO verkar ha barnen med nämnd Ul*. Han verkar ha barn med en dansk kvinna.

3. Du har en poäng.

4. Och vad är det värt? Kan man ju spekulera fritt i vad det betyder, eftersom flashbackaren i fråga mest talat i gåtor.

5. Nog korrekt, ja!

EDIT: 3. De har inga gemensamma barn som det verkar, men motbevisa om du vet*. Läste snabbt. Byt ut till anhöriga, eller om han är nära hennes barn
Senast redigerad av Bulbasaur400 2026-08-06 kl. 00:45.
Citera
2026-08-06, 00:46
Medlem
Citat:
Vet inte om du läser tråden när du svarar, eller gör någon egen research, men kan svara.

1. Har ej gått i pension. Hade ett väldigt bra år i bolaget förra året (2024). Han anger i årsredovisningen att det beror på stora volymer till en enskild kund. Utöver det ackumulerad förlust (2025, 2023-2021), ett år till med samma förlust och han är i konkurs.

2. De verkar inte ha gemensamma barn. BO verkar ha barnen med nämnd Ul*. Han verkar ha barn med en dansk kvinna.

3. Du har en poäng.

4. Och vad är det värt? Kan man ju spekulera fritt i vad det betyder, eftersom flashbackaren i fråga mest talat i gåtor.

5. Nog korrekt, ja!

EDIT: 3. De har inga gemensamma barn som det verkar, men motbevisa om du vet*. Läste snabbt. Byt ut till anhöriga, eller om han är nära hennes barn

Ja, jag har läst varenda inlägg men det tjafsas ju så förbannat att jag säkert missat nåt🥴. Tack för svar!
Citera
2026-08-06, 00:51
Medlem
knors avatar
Blir nyfiken på hur polisens professionella spanare agerar. Facebook (särskilt) men även andra sociala medier borde vara en guldgruva för dem. Har polisen särskilda ingångar till sociala medier?

Men mest av allt är detta så otroligt trist. Verkar ha varit en kompetent kvinna i karriären som nu är död. Stackars barn. Dessutom en förlust för samhället.
Citera
2026-08-06, 00:51
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Stockholm: Stort polispådrag i skärgården, kvinna misstänkt mördad (2026-08-04)

/ Moderator
Citera
2026-08-06, 00:53
Medlem
Har kollat igenom Facebook. Finns en person som har mer aktivitet en övriga jag sett på t ex MrKoll. 8 sökningar senaste dygnet. Stämmer i ålder. Denna spaning är egentligen för lös för att outa men det är det enda jag fick ut öht. Skriver bara att förnamn börjar på T så får den som är tillräckligt intresserad reka.

EDIT: trött nu efter en dag som kriminalare. Lämnat ut info 8 gånger denna månad. Varav 3 st idag.
Senast redigerad av Bulbasaur400 2026-08-06 kl. 00:59.
Citera
2026-08-06, 00:58
Medlem
JB har bolaget med en V#ctor. Förekommer hos Krimfup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in