Igår, 20:15
Medlem
FNLSs avatar
På mobilen blir det jäkligt bökigt att bara citera ett stycke. Massor att sudda manuellt
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Många som vill citera ett inlägg som man har gjort citerar hela inlägget (som även handlar om en massa annat) även om de bara vill svara på en enda mening eller ett kortare stycke.

Det gör dels att diskussionen blir svårare att följa för utomstående och dels så är det ett slöseri med bandbredd.

Jag skulle vilja se någon form av möjlighet att anmäla inlägg som citerar en massa saker som det inte ens svarar på.
Citera
Idag, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det man kan göra om man känner att man inte riktigt förstår citatet och svaret, så kan man klicka på pilen i det citerade. Testa så får du se vad som händer då.
Det visste jag väl redan...

Varit någon smart som tänkt till där, Flashback fick nog hjälp utifrån, den dagen "pilen" uppfanns...
Senast redigerad av Cutthethroat Idag kl. 00:22.
Citera
Idag, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du klickar ju bara på den lilla bakåtpilen som inleder citatet (den före "Ursprungligen postat av ..." så kommer du direkt till ditt inlägg hur långt tillbaka i tråden det än är.
Det är klart att jag redan visste detta...
Men hur många andra här på Flashback vet om det knepet?
Citera
Idag, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Det visste jag väl redan...
Då är det väl bara att klicka där.

Om jag eller någon annan någon gång citerar illa, så ser jag gärna att man säger till. Men samtidigt måste man förstå att ett citat är en del av en hel text. Som nu när jag valde att inte ta med en del oviktigt. Kanske inte oviktigt i ditt inlägg, men det har ingen betydelse i det jag svarade på.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då är det väl bara att klicka där.

Om jag eller någon annan någon gång citerar illa, så ser jag gärna att man säger till. Men samtidigt måste man förstå att ett citat är en del av en hel text. Som nu när jag valde att inte ta med en del oviktigt. Kanske inte oviktigt i ditt inlägg, men det har ingen betydelse i det jag svarade på.
Nää, det med pilen hade jag naturligtvis ingen aning om.
Har inte ens lagt märke till pilen förut
Säkert många fler än mig som inte vet om det heller.
Tack för tipset...
Senast redigerad av Cutthethroat Idag kl. 00:25.
Citera
Idag, 02:29
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vad ska mod göra med en sådan anmälan tänkte du? Inget regelbrott har begåtts så vad ska mod luta sitt eventuella ingrepp i inlägget mot?
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Möjligheten finns ju redan bara klicka på anmäl.
Citera
Idag, 10:45
Moderator
Maviels avatar
Tycker nog att diskussionen passar bättre här.

Klagomål och kritik --> Flashback
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här