2026-08-06, 20:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tycker ni ser ut att göra en riktigt bra halvlek av det jag ser.

Större delen av halvleken har vi varit bättre, mer på slutet man ser att laget känns nöjda med krysset medan polackerna blivit lite ivrigare och hungrigare.
2026-08-06, 20:53
Medlem
eternussermos avatar
Europakompatibel insats
2026-08-06, 20:58
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Europakompatibel insats

Jo, men vi kommer ju inte upp i samma europakompatibel insats som typ GAIS eller Gnaget förra året hade gjort.
2026-08-06, 21:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Europakompatibel insats
Det avgörs i returen. Men en rätt bra insats får man nog säga. Precis som i delar av matcherna mot Twente, Rosenborg och Anderlecht. Europakompabilitet handlar i mångt och mycket om att nyttja de bra matcherna för avgörande resultat.
2026-08-06, 21:01
Medlem
ruckaalis avatar
Gent backade hem i andra, borde kanske gått för tvåan mer. Men å andra sidan så är det ju en klar fördel för den nu med hemmamatch. Ifk ropar som vanligt efter gratisstraffar. Så löjligt.
2026-08-07, 05:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Skillnaden mellan mig och dig är då att jag har en kärlek som aldrig dör. Mer än 25 år på HIF:s läktare har lärt mig att framgång är tillfällig, lojalitet är för evigt. Jag kan fortfarande vara deprimerad i dagar efter en förlust och lika lycklig är jag efter en seger. Det är precis samma känsla som den där första matchen på malmö stadion år 2000. Bitterheten mot Zlatan, som avgjorde matchen, sitter i. Hatet och kärleken. Längtan efter revansch. Längtan efter att vara störst i Skåne och synen av en hel långsida på bortaplan som badar i rödblå färger. Stoltheten över att få vara en av dem, HIF:arna.
Jag tror det har att göra med mycket annat som man växer upp med. Jag känner verkligen igen mig som bajare. Samtidigt har jag lugnat ner mig och speciellt när det gäller europaspelet så "hejar" jag nästan på mina antagonister då det i slutändan även gynnar oss om svenska lag går bra även om jag spyr lite i munnen av allt skryt diffarna hävde ur sig förra våren då de mötte Chelski. Men kanske är lättare för mig att siga som hejar på ett lag som nästan varje år kvalar till Europa snarare än som du som hejar på vår namne som krigar på i S1. Det sjukaste är att jag var på cupfinalen "Sarajevo" 2010 mot just er då ni vann Allsvenskan och vi var så nere i skiten att vi nästan kånkade. Är sjukt hur fort det kan gå åt ena eller andra hållet och hoppas ni kommer tillbaka snart.
2026-08-07, 17:34
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag tror det har att göra med mycket annat som man växer upp med. Jag känner verkligen igen mig som bajare. Samtidigt har jag lugnat ner mig och speciellt när det gäller europaspelet så "hejar" jag nästan på mina antagonister då det i slutändan även gynnar oss om svenska lag går bra även om jag spyr lite i munnen av allt skryt diffarna hävde ur sig förra våren då de mötte Chelski. Men kanske är lättare för mig att siga som hejar på ett lag som nästan varje år kvalar till Europa snarare än som du som hejar på vår namne som krigar på i S1. Det sjukaste är att jag var på cupfinalen "Sarajevo" 2010 mot just er då ni vann Allsvenskan och vi var så nere i skiten att vi nästan kånkade. Är sjukt hur fort det kan gå åt ena eller andra hållet och hoppas ni kommer tillbaka snart.
Jag satt häktad, misstänkt för våldsamt upplopp innan cupfinalen 2010, men blev senare friad. Har sett matchen i efterhand så klart. Vi hade trots allt inte tagit någon titel sedan 2006 och det var ju kul. Sportsligt gick det bra för oss där ett tag, men jag var oftare avstängd än att jag kunde gå på matcher. Jag är även tillbaka från ett tillträdesförbud nu i år. Vi får se hur länge som polisen låter mig vara i fred den här gången.

Hittills har jag varit på Sandviken borta, Falkenberg borta, Nordic United hemma och IFK Norrköping borta sedan jag kom tillbaka och jag njuter verkligen av att kunna se HIF på plats. Så klart vill man se segrar också, men känslan av att få vara där är ovärderlig.
2026-08-07, 19:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag satt häktad, misstänkt för våldsamt upplopp innan cupfinalen 2010, men blev senare friad. Har sett matchen i efterhand så klart. Vi hade trots allt inte tagit någon titel sedan 2006 och det var ju kul. Sportsligt gick det bra för oss där ett tag, men jag var oftare avstängd än att jag kunde gå på matcher. Jag är även tillbaka från ett tillträdesförbud nu i år. Vi får se hur länge som polisen låter mig vara i fred den här gången.

Hittills har jag varit på Sandviken borta, Falkenberg borta, Nordic United hemma och IFK Norrköping borta sedan jag kom tillbaka och jag njuter verkligen av att kunna se HIF på plats. Så klart vill man se segrar också, men känslan av att få vara där är ovärderlig.
hahaha otroligt. Även om ni vann finalen är den matchen topp 3 av de sjukaste jag varit på. Det var verkligen Sarajevo då. INGEN på hela arenan satt ner på hela matchen, det var helt sjukt.

Nej men jag vet att många driver med dig men för mig är du en hjälte om än för en annan klubb. Du orskar stå upp trots att det aldrig blir bra för dig personligen. Jag är engagerad men jag kommer aldrig upp till den nivån. Är över 30 också , hade jag varit 20 kanske jag hade pallat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in