2026-08-06, 20:21
Medlem
Horungen Sia i studion snackar om straff, inte ens NÄRA.
2026-08-06, 20:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Just min poäng. Du tycker inte att det är absurt?
Jag vet inte. Jag tittar på fotboll på ett helt annat sätt idag. Det kanske är absurt, men rätt kul!
2026-08-06, 20:26
Medlem
Gents målis ramlar på sin egen försvarare och får frispark, ändå rimligt!
Känns inte som blåvitt får mycket med sig
2026-08-06, 20:30
Medlem
baggebo1s avatar
Göteborg gör en riktigt bra andrahalvlek.
2026-08-06, 20:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet inte. Jag tittar på fotboll på ett helt annat sätt idag. Det kanske är absurt, men rätt kul!
Jag hade inte tyckt det var kul. Det är ju inga riktiga känslor involverade om du inte kontinuerligt följer ett och samma lag. Tar du mig så ser jag alla HIF:s matcher och kanske hälften av Rangers'. Den tiden som jag spenderar blir i själva verket till en emotionell investering och efter att ha upplevt mycket med mitt lag så blir det roligare. Detta gäller ju framför allt när man kan vara på plats och delta på ett annat sätt. Att svika Rangers efter att ha varit med och målat tifon t ex är ju inte rimligt.
2026-08-06, 20:31
Medlem
eternussermos avatar
Saknar fortfarande cynism i Bajen. Det som behövs för att ta nästa steg.
Senast redigerad av eternussermo 2026-08-06 kl. 20:37.
2026-08-06, 20:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag hade inte tyckt det var kul. Det är ju inga riktiga känslor involverade om du inte kontinuerligt följer ett och samma lag. Tar du mig så ser jag alla HIF:s matcher och kanske hälften av Rangers'. Den tiden som jag spenderar blir i själva verket till en emotionell investering och efter att ha upplevt mycket med mitt lag så blir det roligare. Detta gäller ju framför allt när man kan vara på plats och delta på ett annat sätt. Att svika Rangers efter att ha varit med och målat tifon t ex är ju inte rimligt.
Jag håller med om det mesta, och tycker givetvis att supportrar som är lojala med sitt lag är en grundsten för fotbollens själva existens. Det är bara det att jag inte längre känner så för något lag, men samtidigt fortfarande har ett stort fotbollsintresse, så jag fortsätter följa på mitt sätt. Jag kan hitta "favoritlag" för hur de spelar, känslan kring tränare och miljö, fans etc, som Djurgården och sedan GAIS de senaste åren, men det är ju inget "äkta" för fem öre.
2026-08-06, 20:37
Medlem
eternussermos avatar
Gillar inte byten vid motståndarhörnor
2026-08-06, 20:40
Moderator
easy_dans avatar
Ju närmare vi kommer 90 desto mer känns det som polackerna går för det och vi är nöjda, onödigt när vi varit det bättre laget.
2026-08-06, 20:41
Medlem
Tungt avslut av OJS 👍
2026-08-06, 20:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ju närmare vi kommer 90 desto mer känns det som polackerna går för det och vi är nöjda, onödigt när vi varit det bättre laget.
Tycker ni ser ut att göra en riktigt bra halvlek av det jag ser.
2026-08-06, 20:44
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag håller med om det mesta, och tycker givetvis att supportrar som är lojala med sitt lag är en grundsten för fotbollens själva existens. Det är bara det att jag inte längre känner så för något lag, men samtidigt fortfarande har ett stort fotbollsintresse, så jag fortsätter följa på mitt sätt. Jag kan hitta "favoritlag" för hur de spelar, känslan kring tränare och miljö, fans etc, som Djurgården och sedan GAIS de senaste åren, men det är ju inget "äkta" för fem öre.
Skillnaden mellan mig och dig är då att jag har en kärlek som aldrig dör. Mer än 25 år på HIF:s läktare har lärt mig att framgång är tillfällig, lojalitet är för evigt. Jag kan fortfarande vara deprimerad i dagar efter en förlust och lika lycklig är jag efter en seger. Det är precis samma känsla som den där första matchen på malmö stadion år 2000. Bitterheten mot Zlatan, som avgjorde matchen, sitter i. Hatet och kärleken. Längtan efter revansch. Längtan efter att vara störst i Skåne och synen av en hel långsida på bortaplan som badar i rödblå färger. Stoltheten över att få vara en av dem, HIF:arna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in