2026-08-04, 10:34
Medlem
NordligKrigares avatar
Hej
Flera gånger i år har ett spöke talat precis vid mitt öra om Satan. Att det är Satan som vill att jag ska gå emot förbuden (Jesus såklart tänker jag). Vafan är det här för skit? Jag har försökt slå mig fri från irakisk teokrati men det här är på riktigt om inte det var ljudström från en högtalare i väggen min placerad av Socialdemokratiska arbetarpartiet som aktiverades efter att de kollade på mig genom ventilationen med en SWAT-kamera så att det skulle bli så verkligt som möjligt.

Så vafan ska man göra om man försöker slå sig fri från religion och så är det en röst som försöker rätta in en i det kristna ledet igen?

Kan det vara omänskligt liv från en annan dimension som vill få mig att stödja den mest fattigdoms-bringade religionen på planeten för att den hatar människor?
Citera
2026-08-04, 10:39
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Starka föreställningar.
När man är i en period av religösa föreställningar där Gud finns i en annan dimension och änglar och demoner är någon sorts varelser omkring oss, då kan nog hjärnan skapa starka levande röster och skuggor som rör sig och sånt.
Citera
2026-08-04, 10:42
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Du ska kanske inte behöva slå dig fri.

Bara ge upp.
Fall ner.
Erkänn dig besegrad.
Du vet inget, du kan inget och du ska inte kämpa mer.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-08-04 kl. 10:44.
Citera
2026-08-04, 11:07
Medlem
NordligKrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Starka föreställningar.
När man är i en period av religösa föreställningar där Gud finns i en annan dimension och änglar och demoner är någon sorts varelser omkring oss, då kan nog hjärnan skapa starka levande röster och skuggor som rör sig och sånt.
Jaha så mina förfäder körde doggystyle som Brasilodons för 225 miljoner år sedan och sen någon gång utvecklade vi förmågan att skapa religiösa röster i hjärnan? Något stämmer inte...
Citera
2026-08-04, 11:12
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordligKrigare
Jaha så mina förfäder körde doggystyle som Brasilodons för 225 miljoner år sedan och sen någon gång utvecklade vi förmågan att skapa religiösa röster i hjärnan? Något stämmer inte...
Här har du anledning till att jag säger
Ge upp.
Sluta slåss.

Religion handlar om att ge upp.
Erkänna att du inte vet något.
Du har inget förstått och det är okay.

Visdom börjar med att erkänna hur ignorant du är.
😊👍
Citera
2026-08-04, 11:18
Medlem
NordligKrigares avatar
Citat:
Här har du anledning till att jag säger
Ge upp.
Sluta slåss.

Religion handlar om att ge upp.
Erkänna att du inte vet något.
Du har inget förstått och det är okay.

Visdom börjar med att erkänna hur ignorant du är.
😊👍
Tack för de goda orden. Jag vill ju vara en bra människa men att vända andra kinden till är ju som att lära att det är bra att ge stryk rakt emot kärleksbudet!
Citera
2026-08-04, 11:24
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Tack för de goda orden. Jag vill ju vara en bra människa men att vända andra kinden till är ju som att lära att det är bra att ge stryk rakt emot kärleksbudet!
Stryk får vi då och då. Så många människor som vill oss illa.
Det får du acceptera.
Men varför bry sig om elaka ord.
Håll med istället.
Om någon kallar dig idiot, säg att du är pervers också.
Igen,, du behöver inte slåss.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-08-04 kl. 11:29.
Citera
2026-08-04, 11:38
Medlem
NordligKrigares avatar
Citat:
Stryk får vi då och då. Så många människor som vill oss illa.
Det får du acceptera.
Men varför bry sig om elaka ord.
Håll med istället.
Om någon kallar dig idiot, säg att du är pervers också.
Igen,, du behöver inte slåss.
Fast här sitter vi båda som beroende av Flashback och så vet vi att ISIS propagandavideosar funnits på samma internet. Är inte vi inte båda beroende av en farlig publik site istället för att försöka skaffa riktiga vänner utanför dom här elektriska skärmarna då? Mer likt Schimpanser som runkar och sexar sig helt tomma på sperma dygnet runt?
Citera
2026-08-04, 11:48
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Fast här sitter vi båda som beroende av Flashback och så vet vi att ISIS propagandavideosar funnits på samma internet. Är inte vi inte båda beroende av en farlig publik site istället för att försöka skaffa riktiga vänner utanför dom här elektriska skärmarna då? Mer likt Schimpanser som runkar och sexar sig helt tomma på sperma dygnet runt?
Låt dig inte övertygas.
Studera dig själv och bejaka hur saker och ting påverkar dig. Om något gör att känslorna drar iväg och du vill springa upp och slåss och övertyga andra om det du ser, stanna upp och fundera på det. Vi kommer inte ändra vårt beteende, men vi kan bli medvetna och det gör en stor skillnad.
Citera
2026-08-04, 12:00
Medlem
Ta dig till en abogaine resort i Mexiko. Läs på först om abogaine. Hur det hjälper soldater m.fl. m ptsd. Du får nog svaren då. Lång väg åka dock. Ingen lätt inre resa heller. Inte för jag provat. Men lyssnade på en podcast om det. (Telepathy tapes). Mkt wow woo men funkar tydligen för många.
Citera
2026-08-04, 15:11
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Hej
Flera gånger i år har ett spöke talat precis vid mitt öra om Satan. Att det är Satan som vill att jag ska gå emot förbuden (Jesus såklart tänker jag). Vafan är det här för skit? Jag har försökt slå mig fri från irakisk teokrati men det här är på riktigt om inte det var ljudström från en högtalare i väggen min placerad av Socialdemokratiska arbetarpartiet som aktiverades efter att de kollade på mig genom ventilationen med en SWAT-kamera så att det skulle bli så verkligt som möjligt.

Så vafan ska man göra om man försöker slå sig fri från religion och så är det en röst som försöker rätta in en i det kristna ledet igen?

Kan det vara omänskligt liv från en annan dimension som vill få mig att stödja den mest fattigdoms-bringade religionen på planeten för att den hatar människor?

Utifrån dina inlägg i tråden så är det oklart huruvida du är fascinerad och tar det seriöst att du faktiskt har haft kommunikation med andar av nåt slag. Du verkar mena det seriöst men samtidigt är du tramsig som att det inte skulle ha hänt på riktigt. Så det är oklart vad är din utgångspunkt är och hur du vill att ämnet ska diskuteras.

Men ja, sånt du beskriver händer på riktigt. Det är därför folk tror på sånt. Annars hade ingen gjort det. Du har inte inbillat dig detta själv i ditt huvud, som någon annan i tråden hävdar, det finns inget sånt.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-08-04 kl. 15:15.
Citera
2026-08-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Utifrån dina inlägg i tråden så är det oklart huruvida du är fascinerad och tar det seriöst att du faktiskt har haft kommunikation med andar av nåt slag. Du verkar mena det seriöst men samtidigt är du tramsig som att det inte skulle ha hänt på riktigt. Så det är oklart vad är din utgångspunkt är och hur du vill att ämnet ska diskuteras.

Men ja, sånt du beskriver händer på riktigt. Det är därför folk tror på sånt. Annars hade ingen gjort det. Du har inte inbillat dig detta själv i ditt huvud, som någon annan i tråden hävdar, det finns inget sånt.

Ja klart det är sant att alla har sina fantasier ibland och hör i syne, typ….
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in