Citat:
Ursprungligen postat av
sverkera
Nötkött är växtbaserat, det är förädlat gräs. Jag föder upp nöt på naturbetesmarker i södra Östergötlands skogsbygd och det är definitivt mer miljövänligt än växtodling för humankonsumtion.
Bra att kött från Brasilien stoppas, det är inte lite antibiotika de stoppar i djuren och Uruguay är inte bättre på den punkten. Det är orimligt att vi ska behöva konkurrera med produkter som är producerade med metoder som inte är tillåtna för oss.
Förlåt mig, mitt inlägg var toktramsigt och jag är är i själva verket en motståndare till både fabriksmat och klimatförtryck. Och inte gillar jag EU heller. Jag brukar inte skriva på tvärt-om-språket, men idag gjorde jag det, vilket jag beklagar.
Ärligt talat så tycker att du är en stor hjälte, och jag är väldigt tacksam för att du och dina kollegor kämpar på med småskalig köttproduktion.
Jag köper själv allt mitt kött och mjölk direkt från två kollegor till dig, här i närheten. Båda är kravcertifierade, och det är en lyx jag har lagt mig till med på senare år.
Och det har varit världens bästa investering, både för hälsan och livskvaliteten. Jag betalade gladeligen 200 kr/kg för köttfärsen senast (1/4 djur, vakuumpackat, det måste väl vara ett bra pris för kravkött?), och kommer att fortsätta äta kvalitetskött om jag så måste dra ner på alla andra utgifter.
Tack för att du kämpar varje dag för att din familj och vänner skall kunna äta giftfritt nötkött! Och jag ber återigen om ursäkt för min tramsiga tvärt-om-kommentar.