Citat:
Ursprungligen postat av
baron-afanas
Det är som sagt bara en dröm jag har att mitt hem inte ska vara bevakat 24/7. Jag minns hur det var innan. Jag kunde lämna min hem som jag ville. Ingen stod och bankade på ytterdörren. Ingen knivhögg hunden. Ingen blockerade ytterdörren så att jag inte kunde komma ut.
Det handlar om att kunna ha ett liv: att kunna gå till skolan och jobbet. Jag har varit inlåst här i åratal och allt jag vill är att få ha ett liv, att inte vara utsatt för fysiskt våld. Jag har haft ett liv och det var bra. Det gick som sagt innan jag var inlåst och utsatt för fysiskt våld.
Polisanmäl allt (lite svårt i efterhand) allt som händer hädanefter. Tillslut har du samlat tillräckligt för ett kontaktförbud. Kontakta kvinnojouren i din stad/kommun de kan hjälpa dig mycket mer än vi flashbackare, de arbetar med sånt och har erfarenhet av tusentals liknade fall.
Bästa vore om du fick både kontaktförbud och skyddad identitet (senare ganska svårt att få) och flyttade långt åt helvete från där du bor. Finns skola/kurser, jobb på andra ställen också.
Framför allt! undvik all framtida kontakt med den människan då han verkar helt sjuk! Kan han knivhugga din hund kan han hugga dig också, även om du kanske tror så inte är fallet.