Idag, 00:32
Medlem
Hej!

Jag har en gammal kollega. Det är en lång historia men det råkade bli så att vi blev upphängda i en lyktstolpe tillsammans. Progressivt, nja. Han betedde sig så gräsligt men jag skulle ändå vilja träffa honom för att få en förklaring.

Jag kan inte nå honom. Men han borde vara pensionerad vid detta laget. Så jag bör ju kunna nå honom utan problem. Men det går inte.

Men bryr han sig? Nej det tror jag inte. Han förstörde de bästa åren av mitt liv. Jag var på väg att avlägga en master examen och skaffa barn. Det är de bästa åren av ens liv totalt bortkastade och ingen mening finns längre därmed. Jag är totalt traumatiserad.

Det är ju tråkigt. Mina krav har varit små gällande honom, jag har velat att han har flyttat en jävla bil där det bor en hemlös person som trakasserar mig.

Ja ja. Hur når man en pensionerad sociopat som har flackande ögon och som bara vill ha något av en? De går ju att hitta om bild finns på dem, men ändå, hur motiverar man dem?

Mvh fick ingen master och barn nu då för han brukade våld emot mig
Citera
Idag, 01:23
Medlem
Onanikrems avatar
Väldigt rörig trådstart och rubrik?

Låt gammal skit vara istället för gräva i det. Om du nu inte vill hämnas vill säga.
Folk som är idioter vill man ha så lita att göra med så möjligt. Tacka honom i tysthet för dig själv, för att han gått under jorden,
Citera
Idag, 01:45
Medlem
J.Doessons avatar
Du skriver att du inte tror att denna person som är sociopat (enligt dig) bryr sig särskilt mycket och bara vill ha nåt ifrån dig. Vad är så vitsen med att försöka ”nå” denne personen..

Vissa saker/personer är bäst att bara låta det vara.
Citera
Idag, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Väldigt rörig trådstart och rubrik?

Låt gammal skit vara istället för gräva i det. Om du nu inte vill hämnas vill säga.
Folk som är idioter vill man ha så lita att göra med så möjligt. Tacka honom i tysthet för dig själv, för att han gått under jorden,
Men det är inte å enkelt i detta fall. Jag brukade ha ett liv. Sedan några år tillbaka har han folk i närheten 24/7 och jag kan inte lämna mitt hem som jag vill. Jag vill få gå till skolan och till jobbet.

Sedan det där om att jag vill ha förklaring det är ju för att han är obegriplig. Jag skulle verkligen vilja träffa honom och få en förklaring. Men jag inser ju någonstans att det är omöjligt. Det finns ingen rationalitet där. Det finns bara en vilja att bryta ner och beröva liv.

Det är väl att jag inte vet hur jag ska leva ett liv när han finns. Jag vill bara att han ska flytta ifrån mitt område och sluta låsa in mig. Jag vill inte vara fysiskt rädd och jag vill ha friheten att gå till skolan och till jobbet. Han blir mer aggressiv när jag gör det. Det är som att få en elstöt varje gång man gör något som bidrar till samhället. Det är förbjudet enligt honom. Jag vet inte hur många år av mitt liv detta har tagit.
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Onanikrems avatar
Inget gott kommer ur att konfrontera honom för att få svar. Han kommer inte att ha något vettigt att säga. Däremot kan du åka på stryk eller rent av bli mördad. Fler än en tjej har blivit just mördad när de träffat något ex för att "prata" (Vet ju inte om du är tjej, men samma gäller nog snubbar också)

Kränkt man med fel i huvudet kan bli extremt farlig.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inget gott kommer ur att konfrontera honom för att få svar. Han kommer inte att ha något vettigt att säga. Däremot kan du åka på stryk eller rent av bli mördad. Fler än en tjej har blivit just mördad när de träffat något ex för att "prata" (Vet ju inte om du är tjej, men samma gäller nog snubbar också)

Kränkt man med fel i huvudet kan bli extremt farlig.
Det är som sagt bara en dröm jag har att mitt hem inte ska vara bevakat 24/7. Jag minns hur det var innan. Jag kunde lämna min hem som jag ville. Ingen stod och bankade på ytterdörren. Ingen knivhögg hunden. Ingen blockerade ytterdörren så att jag inte kunde komma ut.

Det handlar om att kunna ha ett liv: att kunna gå till skolan och jobbet. Jag har varit inlåst här i åratal och allt jag vill är att få ha ett liv, att inte vara utsatt för fysiskt våld. Jag har haft ett liv och det var bra. Det gick som sagt innan jag var inlåst och utsatt för fysiskt våld.
Citera
Idag, 02:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-afanas
Det är som sagt bara en dröm jag har att mitt hem inte ska vara bevakat 24/7. Jag minns hur det var innan. Jag kunde lämna min hem som jag ville. Ingen stod och bankade på ytterdörren. Ingen knivhögg hunden. Ingen blockerade ytterdörren så att jag inte kunde komma ut.

Det handlar om att kunna ha ett liv: att kunna gå till skolan och jobbet. Jag har varit inlåst här i åratal och allt jag vill är att få ha ett liv, att inte vara utsatt för fysiskt våld. Jag har haft ett liv och det var bra. Det gick som sagt innan jag var inlåst och utsatt för fysiskt våld.
Polisanmäl allt (lite svårt i efterhand) allt som händer hädanefter. Tillslut har du samlat tillräckligt för ett kontaktförbud. Kontakta kvinnojouren i din stad/kommun de kan hjälpa dig mycket mer än vi flashbackare, de arbetar med sånt och har erfarenhet av tusentals liknade fall.

Bästa vore om du fick både kontaktförbud och skyddad identitet (senare ganska svårt att få) och flyttade långt åt helvete från där du bor. Finns skola/kurser, jobb på andra ställen också.

Framför allt! undvik all framtida kontakt med den människan då han verkar helt sjuk! Kan han knivhugga din hund kan han hugga dig också, även om du kanske tror så inte är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in