2026-08-03, 21:37
Medlem
Jag och ett gäng vänner (5 personer 40+) har planer på att dra till Fuengirola i September runt perioden 20-25/9.

Jag själv har aldrig varit där, men jag skulle uppskatta tips på boende, tex ett mindre hus. Prio är ett bra boende med möjligheter till matlagning/uteplats och utomhushäng, men gärna nära till stan/restauranger/uteliv om (när) vi vill bege oss ut någon eller ett par kvällar.
Senast redigerad av RobinJacobsson 2026-08-03 kl. 21:44.
Citera
2026-08-04, 11:50
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Jag och ett gäng vänner (5 personer 40+) har planer på att dra till Fuengirola i September runt perioden 20-25/9.

Jag själv har aldrig varit där, men jag skulle uppskatta tips på boende, tex ett mindre hus. Prio är ett bra boende med möjligheter till matlagning/uteplats och utomhushäng, men gärna nära till stan/restauranger/uteliv om (när) vi vill bege oss ut någon eller ett par kvällar.
Jag hade kollat efter ett lämpligt hus på Airbnb. Titta gärna om det är en professionell uthyrare och om de har fler objekt samt varit verksamma en längre tid (gärna med statusen Superhost också).

Los Pacos och Torreblanca är två trevliga områden med många villor för uthyrning. Välj gärna ett hus nära strandpromenaden, längs den finns det otaliga restauranger och barer.

Vill ni göra utflykter så är det nära till en mysig by som heter Mijas Pueblo (ca 15 min med taxi, därifrån har ni en magisk vy utöver kusten), Benalmadéna som ligger ca 10 min bort. Där kan ni åka kabinbana upp på ett berg, ta en fika och beskåda kusten också. De har också ett trevligt akvarium man kan besöka.

Nu vet jag inte om ni vill göra längre utflykter eller om ni kommer hyra bil men annars kan en utflykt till Gibraltar vara trevligt, speciellt nu när de slopar gränskontrollerna.

Annars är en utflykt till Estepona angenämt, gamla stan där är mycket gemytlig.

I Fuengirola finns det en uppsjö av trevliga restauranger, inte minst på gatan C Moncayo. Ni kan också chartra en båt i hamnen. Då ordnar de generöst med dricka och snacks samt åka och titta på delfiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in