Lägger den här mest för att jag hoppas att folk i mellanöstern forumet vet mer om just denna händelse
Utöver då att det handlar om ytterligare en omgång av Vs stöd till just de stackars "palestinerna" som varit extra duktiga på att mörda och bedriva utrotning av judiska barn och civila.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/v-ledamot-hyllade-terrordomd-vansterpartiets-svar/
Citat:
Vänsterpartiets Ilona Szatmári Waldau hyllade en lokal ledare för al-Aqsamartyrernas brigader och skrev ett brev till stöd för den fängslade terroristen.
I december 2025 skriver hon ett brev till stöd för Ahmad al-Moghrabi som är fängslad på livstid i Israel.
”Du är inte ensam. Därför skriver jag till dig i solidaritet”, skriver Waldau.
Riksdagsledamoten skriver inte varför al-Moghrabi är fängslad eller vad han är dömd för. Det handlar om beordrade terrorbombningar med flera dödsoffer, bland annat vid ett bar mitzva-firande i Jerusalem våren 2002.
I artikeln näms att ett flertal "olika" terrorledare och bestialiska terroister med de grymmaste dåden fått dessa vidriga "jag tänker på dig, min torra äkliga vänster-fitta blir sååååå fuktig" brev. (jag parafraserar)
någon som vet vart dessa brev publicerats, eller har sprungit på något som ligger kvar?