Jag har röstat på KD tidigare och hade nästan bestämt mig för att rösta på dem i kommande val. Lite som SD men med lite mer finess tycker jag.
I och med beskedet om förstatligande av sjukvården blir det tyvärr omöjligt så nu vet jag inte längre hur jag ska rösta. Blir nog tyvärr SD eftersom det känns minst dåligt, men jag tycker de känns lite amatörmässiga.
Som boende i glesbygd vore det att skjuta sig i foten, eller till och med i båda fötterna, att rösta för förstatligande. Det leder alltid förr eller senare till att allting flyttas härifrån och till städerna. Inte en chans att jag tänker bidra till det.
Skulle det sedan bli så illa att KD väljer att samarbeta med skitpartierna S, C och MP kommer de aldrig någonsin mer få min röst. Blir samma som när C vände sina väljare på landsbygden ryggen. Inte många kvar här längre som kan tänka sig rösta på dem fler gånger, och det oavsett vad de säger och lovar.
Jag tror inte KD vågar och vill göra så för de borde inse vad det leder till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nikodemous
Nu öppnas det upp för ett nytt mittenblock där S, C,KD och MP ingår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nikodemous
I P1 Morgon sa Busch att förstatligandet av sjukvården kommer vara ett krav i eventuella regeringsförhandlingar.