Idag, 10:04
Medlem
proconsuls avatar
Jaha? Om det går att göra, varför är det inte redan gjort? Vad tror Flashback?
Citera
Idag, 10:07
Medlem
Bara tryck mer pengar! Nej, allvarligt, allt måste budgeteras. Men ibland har jag faktiskt sympati för Leif: "vad fan får jag för pengarna"? Att nationalisera sjukvården skulle hjälpa, tror jag.
Citera
Idag, 10:12
Medlem
Belters avatar
Var har du det ifrån? Låter ju helt orimligt.
Citera
Idag, 10:14
Medlem
MarcoStars avatar
Oj, halverad välfärd, sjukvård och infrastruktur om Liberalerna får bestämma alltså. Jag tror svenskarna överlag trivs med att leva i en välfärdsstat. De som inte gör det kan väl bara flytta till Sydsudan eller liknande - och ta Liberalerna med sig.
Citera
Idag, 10:19
Medlem
Biffgrytas avatar
Svårt att hitta en källa för påståendet
Citera
Idag, 10:20
Medlem
Streckkods avatar
Bara ett till steg i Mohammedsons plan att islamisera Sverige och införa medeltida mörker.

Ren dynga från början till slut.
Citera
Idag, 10:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jaha? Om det går att göra, varför är det inte redan gjort? Vad tror Flashback?
Man kan göra det ifall man höjer skatten för ägarklassen.

Men et finns ingen chans att de gör det. De jobbar för tide.
Citera
Idag, 10:28
Medlem
S.O.Stolps avatar
Gammal nyhet men Simona Mohamsson är desperat, det vet vi. Man behöver fördubbla väljarstödet på några veckor nu – annars åker partiet ur riksdagen.

Hon är nu på bussturné kantad med kundvagnsrace, trampolinhopp och ”galen” glass.

– Om du kan garantera att vi får fyra procent gör jag en riktig spidermanflipp,

För att citera några väl valda ord om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag mår fysiskt dåligt av Mohamsson. Hon är som den där tjejen i klassen som far runt och smörar för lärarna, sitter i elevrådet och tycker, tycker, tycker men är fullständigt urblåst.

(FB) Simona Mohamsson - Partiledare för Liberalerna
Citera
Idag, 10:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Bara tryck mer pengar! Nej, allvarligt, allt måste budgeteras. Men ibland har jag faktiskt sympati för Leif: "vad fan får jag för pengarna"? Att nationalisera sjukvården skulle hjälpa, tror jag.

Nu haglar erbjudanden 24/7.

Men, tyvärr lär det inte räcka för komma över 4%.

Too late, too little.

Att Sverige skulle ha ett system för sjukvård är jag enig med. Blir mindre risk för utskrivning av fel och för mycket preparat osv.
Senast redigerad av Mullret Idag kl. 10:34.
Citera
Idag, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Oj, halverad välfärd, sjukvård och infrastruktur om Liberalerna får bestämma alltså. Jag tror svenskarna överlag trivs med att leva i en välfärdsstat. De som inte gör det kan väl bara flytta till Sydsudan eller liknande - och ta Liberalerna med sig.
Ja, för det finns ju en massa slöseri man kan dra ner på så att pengarna räcker till både och? Typ massinvandring, en massa onödiga myndigheter, skatteslöseri på "riskonst" och annan skit? Tänk efter för fan, eller saknar ni såssar den förmågan helt och hållet?
Citera
Idag, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Man kan göra det ifall man höjer skatten för ägarklassen.

Men et finns ingen chans att de gör det. De jobbar för tide.
1: Lägg ner massinvandringen, "riskonst", utlandsbistånd, onödiga myndigheter osv så finns det pengar så det räcker och blir över.

2: Vad fan är "tide"? Fick du hjärnblödning mitt i skrivandet?
Citera
Idag, 10:41
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Du har uppenbarligen aldrig sett slöseriet i kommunerna med egna ögon. Hur många myndigheter skulle inte kunna skrotas. Pappersvändare tillför inget mervärde i samhället. Den uppskattade miljonen människor som lever under jord i Sverige är inte heller billig för samhället. Bidragssamhället måste förbättras.

Vips! Halva inkomstskatten borta utan försämrad välfärd.

Va inte så JÄVLA negativ till folk som vill förbättra och förändra. Stenålderstänk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in