2026-08-05, 14:11
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Jag det slutade med en animation där alla figurerna från spelet hoppade ur kabinettet och började springa runt på gatorna i modern tid.

Det var helt magic när det hände. Men i en del versioner avslutades krediten och man fick inget nytt spel.

Ja lirade ut spelet på min Atari och hade riktigt roligt åt det slutet
Citera
2026-08-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Man gick en trappa upp, ja. Jag har ett svagt svagt minne av att det var något annat än spelmaskiner på bottenvåningen... Men det ska jag INTE svära på.

Var det inte lite spel, lite lotterier och andra typer plus lite sådana dära klo-maskiner där man skall fiska upp grejer och sådant. Jag kommer som sagt inte riktigt ihåg. Det kan ha varit lite spel där nere också. Jag minns bara att de roliga grejerna var en våning upp.
Citera
2026-08-05, 18:44
Medlem
Fantens avatar
Lisebergs spelhall låg för övrigt inte vid Stora Scenen utan i södra ändan av parken.
Citera
2026-08-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hade Amigan verkligen en brandstation? Det var ju annars Commodore 64 som var känt för det. Nåja.

Jo, Dragons Lair fanns ju på flera hemmaplattformar men det är först relativt nyligen som man har kunnat få en komplett arkadupplevelse hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Amiga hade inte bandstation. Det var C64 som hade det, precis som du säger
Den lilla fnurran har vi redan rett ut ett par inlägg upp i tråden! En C 128:a var det alltså.
Man kan tillägga att det var ett sådant där hemkopierat band med flera spel där man hade ett oftast handskrivet papper som listade de lägen på bandet där just det spelet låg! Siffrorna baserades på den trehjuliga analoga räknaren som fanns på bandare förr! Nostalgi!
Citera
2026-08-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Var det inte lite spel, lite lotterier och andra typer plus lite sådana dära klo-maskiner där man skall fiska upp grejer och sådant. Jag kommer som sagt inte riktigt ihåg. Det kan ha varit lite spel där nere också. Jag minns bara att de roliga grejerna var en våning upp.
Klo-maskiner tänkte jag t o m skriva först, faktiskt! Men jag har ingen klar minnesbild över det på samma sätt som med att merparten av själva arkadmaskinerna och flipperspelen var längst upp.
Citera
2026-08-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Golden axe kan man varva till dator i alla fall, jag hade det tilll Atari 520 slutet på det spelet är väldigt underhållande

Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Jag det slutade med en animation där alla figurerna från spelet hoppade ur kabinettet och började springa runt på gatorna i modern tid.

Det var helt magic när det hände. Men i en del versioner avslutades krediten och man fick inget nytt spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja lirade ut spelet på min Atari och hade riktigt roligt åt det slutet
Sådana skojsiga finurligheter kan man ju faktiskt numera länka till så att alla får se.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1ZTzltMjKo
Citera
2026-08-05, 21:33
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Sådana skojsiga finurligheter kan man ju faktiskt numera länka till så att alla får se.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1ZTzltMjKo

Rampage hade 128 levels som upprepades sex gånger, det är ytterligare ett spel jag aldrig klarade.

Sjukt att det blev en live action film typ 40 år efter spelet.
Citera
2026-08-05, 21:45
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Sprint_2

Sprint 2 var ett spel som stod lite varstans, jag klarade aldrig alla tracks.

Fanns på bowlinghallen på Sveavägen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in