Igår, 22:20
Medlem
Det var för ca fem år sedan när jag fortfarande bodde i Swedenistan. Jag hamnade i säng med någon okänd kvinna efter en kväll med lite för många drinkar på Söder. Det som hände va att jag slocknade helt och vaknade sedan med hennes läppar runt min kuk. Blev helt ställd av detta förstås, men lät det fortgå.

Kan jag anmäla kvinnan nu i efterhand för våldtäkt? Swedenistans lagar borde väl ge mig fördel när det kommer till sånt här, eller får kvinnor våldta fritt under samtyckeslagstiftningen, men inte män?

Vad tjänar jag på att anmäla?
Citera
Igår, 22:28
Medlem
solstrålars avatar
Anmäla kan du, bevisa blir omöjligt såhär långt senare. Förlora kommer du.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Folk är dåliga på att anmäla våldtäkter eller våldtäktsförsök då man redan vet att ingen kommer att ta det på allvar och man måste sitta i långa köer helt ensam och vänta på personal för undersökning bland annat.
Du kan bli sittandes på gynakut flera timmar ensam i ett rum och total ignorerad av personalen. Vet tjejer som bara lämnat till slut för att det blev outhärdligt.

För att få fram mer rättvis statistik så kan du anmäla men förvänta dig inte att det leder till något. Anmäl om du faktiskt känner dig våldtagen. Om inget annat så ger det kanske dig någon form av ro?
Citera
Igår, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Borde väl räcka att han pratar med en kompis om hur kränkt han känner sig?
Bara att kalla kompisen som vittne sedan.
Citera
Igår, 22:52
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:

Bevisning behövs ju inte. Det är det som är hela grejen.
Citera
Igår, 22:53
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:

Det krävs inga bevis i våldtäktsfall, räcker med en trovärdig historia.
Citera
Igår, 22:53
Medlem
Jag har också vaknat så et par gånger. När jag insåg vad som pågick luckade jag ögonen och låtsades sova vidare. Och njöt bara av allt

Finns det bättre sätt at vakna på?
Citera
Igår, 22:56
Medlem
CC75s avatar
I min värld absolut ingenting. Man ska inte "tjäna" något på att anmäla ett brott. Anmäla 5 år senare i syfte att "tjäna" något är patetiskt. Skärp dig och gå vidare med ditt liv.

// CC
Citera
Igår, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Typ så... Men han får ju ljuga och säga att han berättade redan dagen efter vilket kompisen får intyga, bästa är förövrigt att ta hjälp av ett syskon eller förälder så slipper man oroa sig för mened.

Att det tagit så lång tid innan anmälan gjordes får ju självklart skyllas på den enorma skammen Ts känt.

Kan vara vettigt att göra anmälan på polisstation och ta med sig ett målsägandebiträde från första början, kanske även nån stödperson från den lokala mansjouren.

Med lite tur blir det 250 000 kr i skadestånd, med dröjsmålsränta blir det typ 375 000 kr, det tackar man ju inte nej till även om det är trist att man blivit våldtagen
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Blir lite svårt att spola tillbaka tiden och prata med en kompis din åsna
Citera
Igår, 23:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det var för ca fem år sedan när jag fortfarande bodde i Swedenistan. Jag hamnade i säng med någon okänd kvinna efter en kväll med lite för många drinkar på Söder. Det som hände va att jag slocknade helt och vaknade sedan med hennes läppar runt min kuk. Blev helt ställd av detta förstås, men lät det fortgå.

Kan jag anmäla kvinnan nu i efterhand för våldtäkt? Swedenistans lagar borde väl ge mig fördel när det kommer till sånt här, eller får kvinnor våldta fritt under samtyckeslagstiftningen, men inte män?

Vad tjänar jag på att anmäla?
Ja, du kan anmäla henne. Ord kommer att stå mot ord med omvänd bevisbörda. Dock rekommenderar jag dig att du berättar detta för en psykolog och dina närmaste vänner med gråten i halsen så kan de vittna vid rättegången. Du kommer få ett stort skadestånd. Lycka till!
Citera
Igår, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det krävs inga bevis i våldtäktsfall, räcker med en trovärdig historia.
Nej i Sverige krävs fortfarande att åklagaren bevisar skuld bortom rimligt tvivel. En trovärdig berättelse kan vara relevant, men den ersätter inte beviskravet.

Har full förståelse för att man till vardags läser oseriösa tidningsartiklar på diverse sidor, men svensk processrätt fungerar lyckligtvis inte genom Samnytts kommentarsfält.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in