2026-08-02, 21:32
Medlem
Polisen brukar inte bry sig om den nya adeln när de gör småbrott, mer troligt att personerna på sparkcykeln är svenskar.
Citera
2026-08-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De stannade väl inte när polisen krävde det. Då får polis ta till hårdare metoder. Polisen gjorde bara sitt jobb.

Gjorde de bara sitt jobb genom att köra på killarna?
Var du där på plats?

Du är medveten om.att även polisen gör fel i samhället va?
Citera
2026-08-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Gjorde de bara sitt jobb genom att köra på killarna?
Var du där på plats?

Du är medveten om.att även polisen gör fel i samhället va?
För mig får de gärna köra över kriminella typer.
Citera
2026-08-02, 21:36
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
För mig får de gärna köra över kriminella typer.
Och döma utan rättegång? Som du gör nu.
Citera
2026-08-02, 21:39
Medlem
5549s avatar
Sällan lönt att läsa igenom dessa trådar längre, då det redan från första sidan går över till att handla om moral/etik eller barnuppfostran eller om "icke skidåkande nationer". Håll det till olyckan snälla, vi vet ju knappt om vad som hänt och hur, eller skadeläge.

Facebook-gubbarna o kärringarna, ni kan väl hålla på er till åtminstone sida 12-15.
Citera
2026-08-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Och döma utan rättegång? Som du gör nu.
Stannar de inte på polismans befallning får de själv ta konsekvenserna av det. Låt det bli en lärdom för framtiden för var och en. Straffet får de senare, detta var tvunget då de inte ville bli lagförda.
Citera
2026-08-02, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Och vad fan vet du om händelsen din tomte?
Pojkarna åkte ev lite för fort eller så ville polisen kontrollera de för att de inte hade något bättre för sig. Och körde väl som galning edter killarna och körde sen på Pojkarna.
Hoppas verkligen de inte fick sätta livet till pga lite bus eller att de åkte två på cykeln.

Hoppas poliserna blir av med sina jobb oavsett
Bara tappat att köra två st på en sparkcykel
Citera
2026-08-02, 21:43
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Hög tid förbjuda dessa manicker, och då syftar jag inte på polisbussen...

Den här elscootern var med all säkerheten redan olaglig och därmed anledningen till att polisen försökte stoppa den ditt spån.
Citera
2026-08-02, 21:48
Medlem
Nytt inlägg i Nybrogruppen

"För att det ska bli ett stopp på spekulationer och pajkastning i detta inlägg och fokus på rätt sak så har polisen lämnat uppgifter om att barnen kört i 23 kilometer! Innan de ställt sig framför dom.

De finns inga uppgifter om att de inte stannat vid första signalen, så ni som håller på och tjafsa om det och inget vet borde lägga er energi på annat än att sprida skit på facebook!

Och barnen hade inte hjälm, är 15 år så varken hastigheten eller hjälm är ett brott!
Dock önskar jag att hjälmkravet vore högre i ålder då det är en billig livförsäkring.

Och sedan undrar man ju också om ni som slänger ur er era patetiska kommentarer tycker följande:
Om jag ser människor som kör ett 2hjuligt fordon som jag anser gå för fort eller något annat, har jag då rätt att agera så att jag riskera dessa personers liv?!

Ni som hänvisa till vårdnadshavare och deras ansvar, hoppas ni inte ha egna barn!
Och nej det är inte mina barn som ligger på sjukhuset men jag rikta min varmaste omtanke till de utsatta."
Citera
2026-08-02, 21:49
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Stannar de inte på polismans befallning får de själv ta konsekvenserna av det. Låt det bli en lärdom för framtiden för var och en. Straffet får de senare, detta var tvunget då de inte ville bli lagförda.
Hårt uttryckt.

Jag anser att polisen i detta fall inte kunnat köra säkert.
Utredningen får visa vad det berodde på.
Citera
2026-08-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Snuten körde över dom.
Folk här kommer hylla det ifall dom var blattar.
Stabil insats av polisen. Meja ner kids på sparkcykel.
Du var där?
Citera
2026-08-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Nytt inlägg i Nybrogruppen

"För att det ska bli ett stopp på spekulationer och pajkastning i detta inlägg och fokus på rätt sak så har polisen lämnat uppgifter om att barnen kört i 23 kilometer! Innan de ställt sig framför dom.

De finns inga uppgifter om att de inte stannat vid första signalen, så ni som håller på och tjafsa om det och inget vet borde lägga er energi på annat än att sprida skit på facebook!

Och barnen hade inte hjälm, är 15 år så varken hastigheten eller hjälm är ett brott!
Dock önskar jag att hjälmkravet vore högre i ålder då det är en billig livförsäkring.

Och sedan undrar man ju också om ni som slänger ur er era patetiska kommentarer tycker följande:
Om jag ser människor som kör ett 2hjuligt fordon som jag anser gå för fort eller något annat, har jag då rätt att agera så att jag riskera dessa personers liv?!

Ni som hänvisa till vårdnadshavare och deras ansvar, hoppas ni inte ha egna barn!
Och nej det är inte mina barn som ligger på sjukhuset men jag rikta min varmaste omtanke till de utsatta."

Haha 3 km för fort altså?
Snyggt jobbat polisen! Kanske dödat / förstör livet på två barn.
Smuts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in