2026-08-02, 21:03
Medlem
Tranquility Bass avatar
Lika laglydiga som bilförare? Du är en riktig komiker du.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det räcker sannolikt långt att införa hjälmtvång eftersom man då skulle bli av med mycket av spontanhyrandet på stan. Staten kan också tvinga hyrföretaget att sänka hastigheten i stan och spärra många zoner helt. Kombinera detta med 18-årsgräns, körkort och promillekrav samt en polis som upprätthåller lagen som har vi snart elsparkcykelförare som är minst lika laglydiga som bilförare.
Citera
2026-08-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Lika laglydiga som bilförare? Du är en riktig komiker du.

Ställ dig i valfri korsning i någon av våra större städer. Alla bilar kommer stanna för rött. Elsparkcyklarna kommer bara köra.

Ställ dig på någon större gata i innerstan. Inga bilar kommer köra på trottoarerna. Fullt med elsparkcyklar kommer köra på trottoarerna.

Laglydigheten är extremt mycket högre bland bilförare än bland elsparkcyklister.
Citera
2026-08-02, 21:13
Medlem
Tror inte de körde speciellt lagligt iallafall. Kanske lärt sig en läxa
Citera
2026-08-02, 21:14
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Och vad fan vet du om händelsen din tomte?
Pojkarna åkte ev lite för fort eller så ville polisen kontrollera de för att de inte hade något bättre för sig. Och körde väl som galning edter killarna och körde sen på Pojkarna.
Hoppas verkligen de inte fick sätta livet till pga lite bus eller att de åkte två på cykeln.

Hoppas poliserna blir av med sina jobb oavsett

Du menar inte att dom inte stannade när dom skulle och fick bita i gruset och lära sig om konsekvenser, vilket dom inte verkar lärt sig?
Citera
2026-08-02, 21:17
Medlem
Det känns ju som att de antigen har trott sig försöka lura polisen för att istället väja rätt in i dem på ett eller annat sätt, alternativt att polisen legat på tok för nära och så har grabbarna vurpat.

Jag tror på förstnämnda och det hela kommer sluta med att de framöver inte får jaga någon på elspark.
Citera
2026-08-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ställ dig i valfri korsning i någon av våra större städer. Alla bilar kommer stanna för rött. Elsparkcyklarna kommer bara köra.

Ställ dig på någon större gata i innerstan. Inga bilar kommer köra på trottoarerna. Fullt med elsparkcyklar kommer köra på trottoarerna.

Laglydigheten är extremt mycket högre bland bilförare än bland elsparkcyklister.

Knappast. I alla städer kör bilister som rena galningar. Du borde verkligen satsa på bli komiker vännen
Citera
2026-08-02, 21:20
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Tror inte de körde speciellt lagligt iallafall. Kanske lärt sig en läxa
Ja, om de överlever och i så fall inte är så pass skadade att de aldrig kan åka elskoter igen.
Citera
2026-08-02, 21:24
Medlem
Citat:
Knappast. I alla städer kör bilister som rena galningar. Du borde verkligen satsa på bli komiker vännen

Du kör uppenbarligen inte bil själv. Jag är inte din vän. Bespara mig den nedlåtande attityden. Har du inga argument gör du bäst i att inte svara på mina inlägg.
Citera
2026-08-02, 21:25
Avstängd
Unobosss avatar
Snuten körde över dom.
Folk här kommer hylla det ifall dom var blattar.
Stabil insats av polisen. Meja ner kids på sparkcykel.
Citera
2026-08-02, 21:26
Avstängd
Unobosss avatar
Gillar att media skriver krock. Om man kör in i någon medvetet och dom hamnar under polisbussen är det knappast en krock.
Kanske inte var.meningen men dessa prejningar av elsparkcyklar är dömt att det kommer fler fall likt detta.
Senast redigerad av Unoboss 2026-08-02 kl. 21:29.
Citera
2026-08-02, 21:30
Avstängd
Unobosss avatar
Tyvär kommer nog någon dö och någon leva i rullstol resten av sitt liv.

Många på fb kommer säga rätt åt dom för folk är konstiga.

Jag säger att polisen borde dömas för vållande.

Men nej jag har inga förhoppningar.
Citera
2026-08-02, 21:31
Medlem
Citat:
Polisen gör mycket bra.
Men tyvärr även mycket dåligt.

Två barn som åkte Två på en elspark.
Verkligen värt att jaga med en polisbuss och sen köra på dom,
Kanske har polisen nu dödat Två barn som busade lite.
De stannade väl inte när polisen krävde det. Då får polis ta till hårdare metoder. Polisen gjorde bara sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in