2026-08-03, 03:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Men då är det endast för att bestraffa föräldern? Det är helt irrelevant att ta körkortet när föräldern inte visat prov på att man är en oduglig förare.
Bättre med böter.
Som sagt.
Böter slår inte lika hårt. Ungdomsvård gör inte ett skit.

Plocka körkortet av den som köpt/hyrt e-sparken/A-traktorn/moppen tar mycket bättre. Då tänker föräldrar sig för kanske en och två gånger innan de låter gullefjunet köra omkring som en tattare. 15 åringar kan sällan köpa sånt själva.

Kanske pappa blir mer intresserad och regelbundet kollar att skiten inte är modifierad/trimmad om det ligger i hans eget intresse? Kallas föräldraansvar.
Citera
2026-08-03, 03:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Men då är det endast för att bestraffa föräldern? Det är helt irrelevant att ta körkortet när föräldern inte visat prov på att man är en oduglig förare.
Bättre med böter.
Du kan tappa körkortet för mycket. Blir du LOBad ett par gånger sitter körkortet löst tex. Även om du inte ens sett en bil på tre månader. Det handlar om lämpligheten. Att låta underåriga köra modifierade fordon faller under det.

(Nu vet vi inte om den var modifierad)
Citera
2026-08-03, 05:01
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Är man så jävla korkar man försöker köra från polisen på elsparkcykel får man fan skämmas lite.

Bra jobbat polisen
Dåligt av ambulansen som hämtade så snabbt

Normala människor tycker nog att det är otroligt fegt att köra på folk på elspark med en polisbuss.
Riktiga idioter!
Citera
2026-08-03, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Du förstår väl att det antagligen var en olaglig elsparkcykel som går för snabbt? Dessutom med två på den, då är det väl med all rätt som polisen försökte få dem att stanna.

Det skall alltså vara dödsstraff på barn som åker två på en elsparkcykel?

Eftersom det nu kanske blir utfallet.

Idioter till poliser.
Citera
2026-08-03, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Polisen är fan helt sjuka i huvudet. Finns det någon som kontrollerar dessa mördare?!
Du vet förstås allt om omständigheterna. Så beskriv gärna i detalj hur detta gick till.
Citera
2026-08-03, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Polisen är fan helt sjuka i huvudet. Finns det någon som kontrollerar dessa mördare?!

Du verkar veta mycket mer om vad som hänt.

Själv hoppas jag att Darwin får rätt.
Citera
2026-08-03, 06:38
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Japp, det är en stor risk med ungdomar och elsparkcyklar och de får egentligen skylla sig själva. Var bokstavligt talat 1 mm från att bli påkörd av två ungdomar på en elsparkcykel. Var ute och gick med barnvagn, då idioterna fick för sig att åka slalom när de passerade mig och kom så pass nära att jag kände friktionen. Kunde gått illa för mitt barn då.

Denna gången gick det illa för dessa vårdslösa ungdomar, nästan rätt åt dom.

Någon som vet om det är svenska eller utländska ungdomar? De måste ju ha försökt rymma från polisen, vilket inte är normalt. Kriminella som ville dölja något? Svårt att navigera på skalan mellan skadeglädje och empati, med så lite information.
Vilken etnicitet? Killgissar icke skidåkande nation precis som jag gissar att det handlar om här.
Citera
2026-08-03, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Vilken etnicitet? Killgissar icke skidåkande nation precis som jag gissar att det handlar om här.
Lärde mig ett nytt ord härom dagen, elkamel!
Citera
2026-08-03, 07:34
Medlem
Lindriga skador. falska nyheter alltså!
Citera
2026-08-03, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Du är rolig, jag befinner mig vid korsningar var och varannan dag och det är bilister som kör mot rött hur ofta som helst. Lägg därtill bilister som kör fort fort, ligger för nära framförvarande fordon etc. så är inte laglydig som stämmer in.

Du är inte rolig. Du är en lögnaktig idiot. Rödkörningsfrekvensen för bilar är extremt låg. Den är extremt hög för cyklister.
Citera
2026-08-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Som sagt.
Böter slår inte lika hårt. Ungdomsvård gör inte ett skit.

Plocka körkortet av den som köpt/hyrt e-sparken/A-traktorn/moppen tar mycket bättre. Då tänker föräldrar sig för kanske en och två gånger innan de låter gullefjunet köra omkring som en tattare. 15 åringar kan sällan köpa sånt själva.

Kanske pappa blir mer intresserad och regelbundet kollar att skiten inte är modifierad/trimmad om det ligger i hans eget intresse? Kallas föräldraansvar.

Det var ju ett ovanligt korkat resonemang. Orsak och verkan rimmar väldigt illa eftersom förälderns egen körförmåga har noll med detta att göra. Och skulle föräldrar utan körkort vara immuna då? Eller ska en särreglering gälla för dessa?
Citera
2026-08-03, 09:04
Medlem
Finns bara en lösning på alla problem som dessa elsparkcyklar ställer till med. Förbjud skiten och tvångsskrota de som finns. Precis nu for en liten grabb på ca 7 år förbi mitt fönster i minst 30 knyck och utan hjälm. Bara invänta ambulansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in