Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Publicerad: I dag 11.44
Efter gränskrisen i den spanska exklaven Ceuta öppnade regeringen för ett stärkt gränsskydd. Det har fått C-toppen Niels Paarup-Petersen att reagera starkt, skriver Sydsvenskan. Han är mycket kritisk till att införa ytterligare kontroller på Öresundsbron.
– Gränskontrollerna är extremt ineffektiva och de förstör hela den regionala trafiken. De hittar inga illegala migranter, de stoppar all pendling och transport, och det kostar miljarder för regionen och för Sverige, säger Paarup-Petersen, som är Centerpartiets migrations- och integrationspolitiska talesperson.
I ett mejl till tidningen skriver Anastasia Sofla, pressekreterare åt migrationsminister Johan Forssell (M), att regeringen inte har fattat något beslut i frågan. Hon menar att utökade kontroller endast är ett exempel på en möjlig åtgärd.

Källa: https://omni.se/c-topp-rasar-mot-okad-granskontroll-forstor/a/xr9vll

Vad tycker ni? Varför inte vill Centern ha stärkt gränsskydd?
Citera
Igår, 18:45
Medlem
Han drabbas väl så en personlig fråga?
Inget om övriga gränser...
Citera
Igår, 18:49
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Gränskontrollerna var bara effektiva mot luftburet virus corvid1984
Citera
Igår, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vad tycker ni? Varför inte vill Centern ha stärkt gränsskydd?

Ska man tro på ditt inlägg så:
– Gränskontrollerna är extremt ineffektiva och de förstör hela den regionala trafiken. De hittar inga illegala migranter, de stoppar all pendling och transport, och det kostar miljarder för regionen och för Sverige, säger Paarup-Petersen, som är Centerpartiets migrations- och integrationspolitiska talesperson.
Citera
Igår, 19:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Apropå norra spanien?
Citera
Igår, 20:06
Medlem
franges avatar
CenterPedofilerna är ju uttalade femtekolonnare som enbart vill ha hit fler muslimer - klart att de inte gillar gränskontroller
Citera
Igår, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
CenterPedofilerna är ju uttalade femtekolonnare som enbart vill ha hit fler muslimer - klart att de inte gillar gränskontroller

Rätt. C, V och MP är partier som har en av de mest generösa och kravlösa invandringspolitikerna i hela världen.
Citera
Igår, 21:52
Medlem
flytandelyckas avatar
Tågresan tar 7 min längre med gränskontroller mellan Kastrup och Hyllie. Det spelar dock ingen roll när tåget ändå är mer än 7 min sent varje dag.
Citera
Idag, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Tågresan tar 7 min längre med gränskontroller mellan Kastrup och Hyllie. Det spelar dock ingen roll när tåget ändå är mer än 7 min sent varje dag.
Ja 7 minuter är det i vilket fall klart värt att förlora för att slippa mer invällning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in