Igår, 18:20
Medlem
Nu vet vi att en miljöpartist i Sverige och Finland är detsamma men tänkte på generellt.

Mitt intryck är att finska tjejer är mer framåt och baserar detta på Tinder och övriga Dejtingappar men också kroglivet då jag var i Åbo och Helsingfors för 10 år sedan.

Svårt att sätta fingret men det känns mer naturligt att komma i kontakt med dem och drar man ett sexskämt känner det wir obrydda. Att skickar nakenbilder för det är som att gå ut och hämta posten från brevlådan.

Det skall ju nämnas att prostitution är lagligt. Kan det ha med det att göra?
Citera
Igår, 18:25
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Nu vet vi att en miljöpartist i Sverige och Finland är detsamma men tänkte på generellt.

Mitt intryck är att finska tjejer är mer framåt och baserar detta på Tinder och övriga Dejtingappar men också kroglivet då jag var i Åbo och Helsingfors för 10 år sedan.

Svårt att sätta fingret men det känns mer naturligt att komma i kontakt med dem och drar man ett sexskämt känner det wir obrydda. Att skickar nakenbilder för det är som att gå ut och hämta posten från brevlådan.

Det fetade: Tror snarare tvärtom; -Att prostitution är lagligt p.g.a. en mer avslappnad attityd till sex.
Citera
Igår, 18:29
Medlem
Negerhanens avatar
Min erfarenhet av finskor i Sverige är densamma. Trots att de inte växt upp i Finland.

Man kan ju också tillägga att finskor är mer öppna för sånt som illustreras på min avatar.
Senast redigerad av Negerhanen Igår kl. 18:32.
Citera
Igår, 18:43
Medlem
Jämfört med till exempel Sverige har den
offentliga feminismen i Finland traditionellt sett
uppfattats som mer dämpad eller försiktig
Citera
Igår, 18:45
Medlem
busy-signals avatar
Ja, alla länder är mindre feministhjärntvättade än Sverige. Finnar har dessutom betydligt starkare rötter till sin kultur och historia, så dom vajar inte lika lätt med de politiska vindarna som blåser.
Citera
Igår, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Det fetade: Tror snarare tvärtom; -Att prostitution är lagligt p.g.a. en mer avslappnad attityd till sex.
Avslappnad attityd till människohandel och trasiga människor menar du. Prostitution är inte sex.
Citera
Igår, 19:03
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Finns inga feminister i Finland vad jag vet.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Avslappnad attityd till människohandel och trasiga människor menar du. Prostitution är inte sex.

NEJ, Det var INTE så jag menade.

Jag skulle inte bli förvånad om det är fler trafickingoffer* i länder med förbud mot sexköp än i länder där det är helt fritt att köpa/sälja sexuella tjänster.

*) i % av antalet sexsäljare.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Finns inga feminister i Finland vad jag vet.

Finland var första landet i Europa som införde kvinnlig rösträtt.
Citera
Igår, 19:21
Moderator
pbos avatar
Rubrik justerad.

/mod
Citera
Igår, 19:27
Medlem
kyrkstockens avatar
Finland skall jämföras med norra sverige. Både män och kvinnor. Inte Jonas Gardell.
Citera
Igår, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Min erfarenhet av samtliga nordiska länder är att det låter ungefär likadant. Alla återupprepar samma tugg mer eller mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in