2026-08-02, 19:57
Medlem
Det vore väl rätt dumt att inte ta upp sådana saker innan man kommer så långt som att gifta sig. Faller sig väl rätt naturligt precis som allt annat i ens tidigare liv, man gifter sig ju inte innan man känner varandra på djupet. Men det är väl ändå ljusårs skillnad på prostitution och att ha haft flera förhållanden..

Lite lustigt exempel för övrigt, hade på den tiden man sprang på krogen på 80-talet en kompis som gjorde precis det, ringde upp min dåvarande kille när vi precis träffats och upplyste om att hon tyckte jag var just ”lätt på foten”, haha, bara det uttrycket.. Vi hade rätt roligt åt det. Höll ihop några år. Den här kompisen drog inte till sig så mycket intresse från killar/män själv som vi andra, så det var nog mest avundsjuka. Knappast så att vi andra var promiskuösa för det.
Citera
2026-08-02, 20:04
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Man får ju hoppas på att ens partner kör med öppna kort och att någon tant inte behöver ringa för att berätta om partnerns förflutna.
Finns risken att partnern faller tillbaka i att sälja sin kropp?
Vad var anledningen till personen sålde sig?
Har personen testat sig mot sjukdomar?
Har personen smittat mig?

Kan ju vara skvallertanten som är missunnsam också, och därför överdriver de påstådda horerierna?
Citera
2026-08-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Kan ju vara skvallertanten som är missunnsam också, och därför överdriver de påstådda horerierna?
Du tänker att skvallertanten blev sur för att hon inte kunde köpa sex med av honom efter att han träffat sin drömtjej?
Eller att skvallertanten bara är en missunnsam stalker?
Citera
2026-08-02, 20:15
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Du tänker att skvallertanten blev sur för att hon inte kunde köpa sex med av honom efter att han träffat sin drömtjej?
Eller att skvallertanten bara är en missunnsam stalker?

Fattar inte exakt vad du menar, men jag menade att missunnsamma personer kan ljuga och överdriva för att dom inte vill se andra människor bli lyckliga.
Citera
2026-08-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Fattar inte exakt vad du menar, men jag menade att missunnsamma personer kan ljuga och överdriva för att dom inte vill se andra människor bli lyckliga.
Det är ju en väldigt grov anklagelse att ljuga om att någon är prostituerad. Någon form av förtal?
Citera
2026-08-02, 20:20
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det är ju en väldigt grov anklagelse att ljuga om att någon är prostituerad. Någon form av förtal?

Varför sa jag ens nåt, undrar man ibland
Citera
2026-08-02, 20:26
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi vet en namnkunnig företagsledare som bejakade detta stunt efter konferens i Tallinn året 1994.

Kyrkligt bröllop, paret firade Pärlan härom året. Välartade blonda telningar med akademiska grader.

Menar du på allvar att detta som TS nämner (dvs. en man gifter sig med en hora som har knullat över 1000 män) har hänt i år ???

va i helvete...
Senast redigerad av swedenistani 2026-08-02 kl. 20:42.
Citera
2026-08-02, 20:32
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Äntligen hittar du en människa som älskar dig innerligt och behandlar dig kärleksfullt, omtänksamt och med respekt. Ni har roligt ihop och allt känns bara så rätt. Ni bestämmer er för att flytta ihop och om möjligt att människan ännu bättre sällskap än tidigare, om du har vänner så älskar dina vänner din nya partner, allt känns underbart och du är säker på att den är den rätta för dig. Prästen är bokad, festlokal hyrd, snart är ringen på fingret och underskriften på pappret.

Då får du ett samtal från en före detta kollega, en lite äldre och ganska torr tant. Tanten undrar hur du som verkar så vettig kan gå med på att gifta dig med någon med ett sådant förflutet. Du frågar din partner vad tanten menar, och får då för första gången höra att din älskade brukade vara otroligt lättfotad, alternativt frilansa på rygg ett tag. Din partner vill helst inte prata om det eftersom det var ett tag sedan och det inte betyder något, men är okej med att svara på frågor.

Bryr du dig? Skulle ni ha lättare eller svårare att komma över det om pengar var inblandade? Tror du att det är skillnad på mäns och kvinnors attityd?

Extremt många kvinnor har varit lättfotade.
Så hade nog inte brytt mig om jag var säker på oss.
Om hon där emot varit prostituerad hade jag inte kunnat leva med det
Citera
2026-08-02, 21:00
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Det vore väl rätt dumt att inte ta upp sådana saker innan man kommer så långt som att gifta sig. Faller sig väl rätt naturligt precis som allt annat i ens tidigare liv, man gifter sig ju inte innan man känner varandra på djupet. Men det är väl ändå ljusårs skillnad på prostitution och att ha haft flera förhållanden..

Lite lustigt exempel för övrigt, hade på den tiden man sprang på krogen på 80-talet en kompis som gjorde precis det, ringde upp min dåvarande kille när vi precis träffats och upplyste om att hon tyckte jag var just ”lätt på foten”, haha, bara det uttrycket.. Vi hade rätt roligt åt det. Höll ihop några år. Den här kompisen drog inte till sig så mycket intresse från killar/män själv som vi andra, så det var nog mest avundsjuka. Knappast så att vi andra var promiskuösa för det.

För dig jag ja, men inte för alla!
Finns många på FB som inte håller med dig.
Citera
2026-08-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
För dig jag ja, men inte för alla!
Finns många på FB som inte håller med dig.
Har märkt det, ja, men den kategorin är nog inte representativ för befolkningen i helhet.
Citera
2026-08-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Äntligen hittar du en människa som älskar dig innerligt och behandlar dig kärleksfullt, omtänksamt och med respekt. Ni har roligt ihop och allt känns bara så rätt. Ni bestämmer er för att flytta ihop och om möjligt att människan ännu bättre sällskap än tidigare, om du har vänner så älskar dina vänner din nya partner, allt känns underbart och du är säker på att den är den rätta för dig. Prästen är bokad, festlokal hyrd, snart är ringen på fingret och underskriften på pappret.

Då får du ett samtal från en före detta kollega, en lite äldre och ganska torr tant. Tanten undrar hur du som verkar så vettig kan gå med på att gifta dig med någon med ett sådant förflutet. Du frågar din partner vad tanten menar, och får då för första gången höra att din älskade brukade vara otroligt lättfotad, alternativt frilansa på rygg ett tag. Din partner vill helst inte prata om det eftersom det var ett tag sedan och det inte betyder något, men är okej med att svara på frågor.

Bryr du dig? Skulle ni ha lättare eller svårare att komma över det om pengar var inblandade? Tror du att det är skillnad på mäns och kvinnors attityd?

Ja, de flesta skulle bry sig oavsett vad man låtsas om utåt i fikatrummet och att få reda på att ens blivande partner har dolt ett förflutet som prostituerad eller extremt lättfotad precis innan bröllopet är en massiv röd flagga och det handlar inte bara om vad personen har gjort utan om att de har mörkat en fundamental del av sitt liv för dig.
Citera
2026-08-02, 21:29
Medlem
Balisers avatar
Då är det nog värre med en kvinna som har haft många relationer. De har ett ganska fast manus för hur saker och ting ska vara. Så förväntas man spela med i detta. Sedan vet jag inte ens vad ordet slampa betyder. Inte utöver att det är en kvinna som har en sexuell livsstil som går att ifrågasätta. Men det säger mig egentligen ingenting om hur hon är. Bara vad hon gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in