Citat:
Ursprungligen postat av
Ond.hicka
Äntligen hittar du en människa som älskar dig innerligt och behandlar dig kärleksfullt, omtänksamt och med respekt. Ni har roligt ihop och allt känns bara så rätt. Ni bestämmer er för att flytta ihop och om möjligt att människan ännu bättre sällskap än tidigare, om du har vänner så älskar dina vänner din nya partner, allt känns underbart och du är säker på att den är den rätta för dig. Prästen är bokad, festlokal hyrd, snart är ringen på fingret och underskriften på pappret.
Då får du ett samtal från en före detta kollega, en lite äldre och ganska torr tant. Tanten undrar hur du som verkar så vettig kan gå med på att gifta dig med någon med ett sådant förflutet. Du frågar din partner vad tanten menar, och får då för första gången höra att din älskade brukade vara otroligt lättfotad, alternativt frilansa på rygg ett tag. Din partner vill helst inte prata om det eftersom det var ett tag sedan och det inte betyder något, men är okej med att svara på frågor.
Bryr du dig? Skulle ni ha lättare eller svårare att komma över det om pengar var inblandade? Tror du att det är skillnad på mäns och kvinnors attityd?
Extremt många kvinnor har varit lättfotade.
Så hade nog inte brytt mig om jag var säker på oss.
Om hon där emot varit prostituerad hade jag inte kunnat leva med det