Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Jo det är samma sak. Du har en begränsad mängd tid och energi och du lägger den på just detta, dvs palestinaaktivism och i förlängningen Palestina/Israel istället för på annat. Det är ett aktivt val du gör och frågan är varför?
Igen: jag har varit jättetydligt med varför jag engagerar mig i frågan. Du kan uppenbarligen de gamla inlägg så gå tillbaka och läsa vettja. Du däremot, duckar frågan så fort du får den. Detta eftersom du vet att du kastar sten i glashus och behöver tillskriva dig själv samma slutsatser som du tillskriver alla andra.
Då kör vi på din så kallade logik. Ifrågasätter man ett engagemang är man automatiskt engagerad i den frågan engagemanget gäller. Det här innebär då att du är dubbelt engagerad i Palestina genom två vägar:
1. Genom att engagerar dig i själva konflikten
2. Genom att du engagerar dig i att jag kritiserar engagemanget i konflikten.
Så, nur det dags för dig att upprepa dig och förklara varför du tycker att denna konflikt förtjänar dubbelt engagemang från din sida? Jag vet att du är van vid att bli curlad av mamma och pappa, men här måste du stå på egna ben och svara utan att gråta eller försöka manipulera dig ur.