Igår, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du anser inte att Palestina förtjänar mer engagemang än andra dödligare krig men ändå finns det i din historik ett starkare engagemang i den konflikten än andra dödligare krig. Varför?

Vad är ditt eget svar på den frågan? Din historik vittnar om ett starkare engagemang för Israel/Palestina än tex Sudan. Du borde veta varför?
Citera
Igår, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Vad är ditt eget svar på den frågan? Din historik vittnar om ett starkare engagemang för Israel/Palestina än tex Sudan. Du borde veta varför?

TS anser väl att själva ordet "Palestinakonflikten" pekar på att man är för palestiniernas sak - om man anser att det bara är sionisternas anspråk som är gilitiga så heter det inte så, då kallas det snarare "att hålla de arabiska inkräktarna på mattan" eller något sådant.
Senast redigerad av HepCat-X Igår kl. 14:56.
Citera
Igår, 14:33
Medlem
Citat:
Och jag ställde en enkel fråga till dig förra gången du försökte dig på detta:
(FB) Varför förtjänar Palestinakonflikten mer engagemang än andra krig och konflikter?

"definitionen av idioti är att göra om samma sak och förvänta sig olika resultat"
Citera
Igår, 14:46
Medlem
Citat:
Och jag ställde en enkel fråga till dig förra gången du försökte dig på detta:
(FB) Varför förtjänar Palestinakonflikten mer engagemang än andra krig och konflikter?

"definitionen av idioti är att göra om samma sak och förvänta sig olika resultat"

Det är engagemang i konflikten oavsett, även om du lägger krutet på att diskutera aktivister snarare än folkmordet i sig. Du hade kunnat välja att lägga det engagemanget på nåt som rör tex Sudan men prioriterar detta. Hur kommer det sig?
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
TS anser väl att själva ordet "Palestinakonflikten" pekar på att man är för palestiniernas sak - om man anser att det bara är sionisternas anspråk som är gilitiga så heter det inte så, då kallas det snarare "att hålla de arabiska inkröktarna på mattan" eller något sådant.

Ja, så jävla dumt.
Citera
Igår, 15:09
Medlem
Citat:
Det är engagemang i konflikten oavsett, även om du lägger krutet på att diskutera aktivister snarare än folkmordet i sig. Du hade kunnat välja att lägga det engagemanget på nåt som rör tex Sudan men prioriterar detta. Hur kommer det sig?
Jaså? Så för att du säger det så är det så? Snöflinga har du kallats av en anledning.

Svara nu på frågan istället: varför tycker du att Palestina förtjänar mer engagemang än andra krig och konflikter?
Citera
Igår, 15:16
Medlem
Citat:
Jaså? Så för att du säger det så är det så? Snöflinga har du kallats av en anledning.

Svara nu på frågan istället: varför tycker du att Palestina förtjänar mer engagemang än andra krig och konflikter?

Nä inte för att jag säger så. Du väljer att lägga ditt engagemang på detta istället för nåt annat. Alltså bör du ställa din fråga till dig själv och besvara den. Det är inte direkt någon gotcha att konstatera att andra också lägger tid, engagemang och tankekraft på Israel/Palestina.

Har varit tydlig tidigare med att jag inte tycker Israel/Palestina förtjänar mer engagemang men att jag förstår varför det får det ändå. Du hade inte problem med att leta upp gamla poster nyss så då kommer du inte ha några problem att leta upp de som handlar om detta.
Citera
Igår, 15:38
Medlem
Citat:
Nä inte för att jag säger så. Du väljer att lägga ditt engagemang på detta istället för nåt annat. Alltså bör du ställa din fråga till dig själv och besvara den. Det är inte direkt någon gotcha att konstatera att andra också lägger tid, engagemang och tankekraft på Israel/Palestina.

Har varit tydlig tidigare med att jag inte tycker Israel/Palestina förtjänar mer engagemang men att jag förstår varför det får det ändå. Du hade inte problem med att leta upp gamla poster nyss så då kommer du inte ha några problem att leta upp de som handlar om detta.
Okej, länka då inlägg där jag engagerat mig för Palestina eller Israel. Du säger att jag är superaktiv så det lär inte vara så svårt att hitta. Jag väntar...

Men ändå sitter du och diskuterar denna konflikt mer än andra, även fast du inte tycker att den förtjänar mer engagemang?
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Citat:
Okej, länka då inlägg där jag engagerat mig för Palestina eller Israel. Du säger att jag är superaktiv så det lär inte vara så svårt att hitta. Jag väntar...

Men ändå sitter du och diskuterar denna konflikt mer än andra, även fast du inte tycker att den förtjänar mer engagemang?

Denna tråden. Ditt engagemang för Palestinaaktivister är ett engagemang för Palestina/Israel som du högprioriterat framför andra saker. Varför?
Citera
Igår, 16:09
Medlem
Citat:
Denna tråden. Ditt engagemang för Palestinaaktivister är ett engagemang för Palestina/Israel som du högprioriterat framför andra saker. Varför?
Hur är det samma sak som att vara engagerad i Palestina eller Israel? Förklara!
Citera
Igår, 16:15
Medlem
Citat:
Hur är det samma sak som att vara engagerad i Palestina eller Israel? Förklara!

Hur är det inte det? Du startar mängder av trådar som handlar om Palestinaaktivister och lägger mängder av energi och engagemang där istället för att prioritera annat.

Att lägga all sin tid och energi på att diskutera klimataktivister vore i förlängningen att engagera sig i klimatet. Samma här. Det är bara att du väljer att engagera dig i den minst betydelsefulla delen av det.

Så frågan kvarstår: varför förtjänar detta prioritet framför annat?
Citera
Igår, 16:22
Medlem
Citat:
Hur är det inte det? Du startar mängder av trådar som handlar om Palestinaaktivister och lägger mängder av energi och engagemang där istället för att prioritera annat.

Att lägga all sin tid och energi på att diskutera klimataktivister vore i förlängningen att engagera sig i klimatet. Samma här. Det är bara att du väljer att engagera dig i den minst betydelsefulla delen av det.

Så frågan kvarstår: varför förtjänar detta prioritet framför annat?
Nej, det är inte samma sak, vilket de flesta som inte är små lågintelligenta snöflingor förstår. Men oavsett, här är den stora skillnaden: Jag kan enkelt försvara mig om någon frågar varför jag engagerar mig i det jag gör. Du kan inte det och därför försöker du till varje pris undvika att debattera sakfrågan i min TS.

Anledningen är för att du vet att ditt engagemang enbart styrs av trender och inte av att du tänkt fritt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in