Igår, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Polisen verkar ha varit extremt duktiga på att spränga kriminella gäng som handlar med droger då främst cocain, oxy,tramadol, amfetamin, canabis. Hur har det påverkat tillgången på narkotika i gatuledet med priser etc , och är gängen utslagna eller det polisen har sprängt är en droppe i havet ?

För varje 100kilo som blir beslagtaget så finns det säkert 1000 kilo som passerar.
Citera
Igår, 15:45
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ok , så du menar att dom tillslagen som gjorts inte påverkar i det stora hela och tillgången inte påverkats ,eller hur menar du.

Nä som tidigare sagt i tråden, när någon åker fast tar någon annan den platsen, det är fler än någonsin som säljer, det är bra med pengar.
Citera
Igår, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Nä som tidigare sagt i tråden, när någon åker fast tar någon annan den platsen, det är fler än någonsin som säljer, det är bra med pengar.
ok , jag trodde annat men börjar fatta.
Citera
Igår, 15:47
Avstängd
Citat:
jag fattar det men frågan är hur det påverkat tillgången priser etc.

Såklart det påverkar priset. Men tillgången finns alltid, oavsett hur många som åker dit.

För 10 år sen betalade vi 25.000kr för ett kilo hasch, idag får du säkert punga 40k minst, låter det vara osagt.

Jag vet inte för jag är inte i branschen mer.
Citera
Igår, 15:49
Medlem
Mailmanss avatar
Finns så mycket kokain i Sverige att vi kan knarka ihjäl oss allihopa. Ladorna är fulla så att säga.
Citera
Igår, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsakoo
Såklart det påverkar priset. Men tillgången finns alltid, oavsett hur många som åker dit.

För 10 år sen betalade vi 25.000kr för ett kilo hasch, idag får du säkert punga 40k minst, låter det vara osagt.

ok så nästan en fördubbling då och det får man nog anse har med tillgången att göra isf , sen undrar jag i rättegångarna handlar det nästan aldrig om heroin , vad beror det på ?
Citera
Igår, 16:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
ok så nästan en fördubbling då och det får man nog anse har med tillgången att göra isf , sen undrar jag i rättegångarna handlar det nästan aldrig om heroin , vad beror det på ?

Jag menar det finns så mycket så priserna sjunker. Trots alla tillslag.

Citat:
Ökad tillgång pressar priset på kokain: ”Lägsta någonsin”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/okad-tillgang-pressar-priset-pa-kokain-lagsta-nagonsin

Det var mer dyrt att vara pundare för 10 år sedan än det är idag. Kanske inget att klaga på. Då slipper de ju att faktiskt rånmörda andra för att bekosta sitt missbruk.
Citera
Igår, 16:05
Avstängd
Citat:

Finns heroin i Sverige (jag är från Norrland själv och sett H ytterst sällan men vet att det går att få tag på i större städer) men inte sådana mängder som cola/amf/piller och rök.

Har aldrig haft med heroin och göra så låter det vara osagt.

Straffvärdet på kokain och heroin borde vara snarlikt tänker jag.

När jag började med skiten fick väl man betala 50/100kr/g för rökat ifall du ej hade god kontakt med kranen, idag är väl standardpris 150kr/g

Jag bor inte kvar i Sverige så jag är ingen expert på dagens narkotikahandel där, finns garanterat någon som kan det bättre här.

I Finland betalar folk för gräs/röka idag 20EUR/G alltså runt 200kr/g. Men allt är dyrare här, även tabletter och pulver.

För tio år sedan i norra Sverige vet jag att kilopriset på amfetamin låg på runt 40.000kr (om du köpte enstaka kilon och ej bulk) - så fort grejerna hade passerat gränsen i Haparanda och var på finska sidan betalade finnarna minst det dubbla, allt mellan 80-120.000kr/kilo amfetamin. Eller 1500EUR/HEKTO.

Såklart det lockar folk...men tro inte att narkotikahandeln tar slut bara för att ett tusentals busar åker dit... Som sagt...så fort nån ryker så finns det någon som tar dennes plats. Dagens ungdomar ser upp till narkotikahandlare, det är status bland ungdomar - sorgligt nog
Citera
Igår, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag menar det finns så mycket så priserna sjunker. Trots alla tillslag.

Det var mer dyrt att vara pundare för 10 år sedan än det är idag. Kanske inget att klaga på. Då slipper de ju att faktiskt rånmörda andra för att bekosta sitt missbruk.

Rånmördar varann gör de ändå. Det är pundare vi pratar om
Citera
Igår, 16:08
Medlem
Citat:
Finns heroin i Sverige (jag är från Norrland själv och sett H ytterst sällan men vet att det går att få tag på i större städer) men inte sådana mängder som cola/amf/piller och rök.

Har aldrig haft med heroin och göra så låter det vara osagt.

Straffvärdet på kokain och heroin borde vara snarlikt tänker jag.

När jag började med skiten fick väl man betala 50/100kr/g för rökat ifall du ej hade god kontakt med kranen, idag är väl standardpris 150kr/g

Jag bor inte kvar i Sverige så jag är ingen expert på dagens narkotikahandel där, finns garanterat någon som kan det bättre här.

I Finland betalar folk för gräs/röka idag 20EUR/G alltså runt 200kr/g. Men allt är dyrare här, även tabletter och pulver.

För tio år sedan i norra Sverige vet jag att kilopriset på amfetamin låg på runt 40.000kr (om du köpte enstaka kilon och ej bulk) - så fort grejerna hade passerat gränsen i Haparanda och var på finska sidan betalade finnarna minst det dubbla, allt mellan 80-120.000kr/kilo amfetamin. Eller 1500EUR/HEKTO.

Såklart det lockar folk...men tro inte att narkotikahandeln tar slut bara för att ett tusentals busar åker dit... Som sagt...så fort nån ryker så finns det någon som tar dennes plats. Dagens ungdomar ser upp till narkotikahandlare, det är status bland ungdomar - sorgligt nog
ok, det där med att rättegångarna aldrig handlar om heroin kanske har att göra med att cocain, amfetamin , hach etc är mer partydroger och mr efterfrågat än heroin som kanske räknas till det tyngre bruket, ingen aning varför .
Senast redigerad av chunky000 Igår kl. 16:13.
Citera
Igår, 16:14
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så länge efterfrågan och möjlighet att tjäna stora pengar finns, kommer narkotika att finnas tillgängligt.

Precis så är det!

"There's a hole in our soul that we fill with dope. And we're feeling fine"
Citera
Igår, 16:24
Medlem
Citat:

Jag betalar normalt 3000 kr för ett hekto.
Senast redigerad av Mechila Igår kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in