Citat:
Ursprungligen postat av
chunky000
ok så nästan en fördubbling då och det får man nog anse har med tillgången att göra isf , sen undrar jag i rättegångarna handlar det nästan aldrig om heroin , vad beror det på ?
Finns heroin i Sverige (jag är från Norrland själv och sett H ytterst sällan men vet att det går att få tag på i större städer) men inte sådana mängder som cola/amf/piller och rök.
Har aldrig haft med heroin och göra så låter det vara osagt.
Straffvärdet på kokain och heroin borde vara snarlikt tänker jag.
När jag började med skiten fick väl man betala 50/100kr/g för rökat ifall du ej hade god kontakt med kranen, idag är väl standardpris 150kr/g
Jag bor inte kvar i Sverige så jag är ingen expert på dagens narkotikahandel där, finns garanterat någon som kan det bättre här.
I Finland betalar folk för gräs/röka idag 20EUR/G alltså runt 200kr/g. Men allt är dyrare här, även tabletter och pulver.
För tio år sedan i norra Sverige vet jag att kilopriset på amfetamin låg på runt 40.000kr (om du köpte enstaka kilon och ej bulk) - så fort grejerna hade passerat gränsen i Haparanda och var på finska sidan betalade finnarna minst det dubbla, allt mellan 80-120.000kr/kilo amfetamin. Eller 1500EUR/HEKTO.
Såklart det lockar folk...men tro inte att narkotikahandeln tar slut bara för att ett tusentals busar åker dit... Som sagt...så fort nån ryker så finns det någon som tar dennes plats. Dagens ungdomar ser upp till narkotikahandlare, det är status bland ungdomar - sorgligt nog