Igår, 15:11
Medlem
I en väldigt långt reportage i aftonbladet framkommer bland annat:

- Skinnskatteberg är en av de kommuner där det finns flest skuldsatta.
Citat:
Från Skinnskatteberg i Västmanland till Eda i västra Värmland löper ett bälte av kommuner där andelen invånare med skulder hos Kronofogden hör till de högsta i landet.
Även kommunalrådet Emtin (SD) ingår i denna skara. Tyvärr verkar privatekonomin vara långt ifrån det enda som som inte verkar fungera i denna kommun…

Citat:
Ju mindre en plats är desto större ovänner blir folk och i Skinnskatteberg är politikerna så osams att de är förlamade.

Politikerna har till exempel varit överens i 12 år om är att de måste ha en ny brandstation, men där tar det tydligen stopp. Å från december kommer de stå utan brandmän då alla sagt upp sig (finns egen tråd om uppsägningarna).

Förvaltningsrätten har gett dem bakläxa för att
Citat:
politikerna i Skinnskatteberg uppenbarligen inte begriper hur korrekta beslutsgångar ser ut.

Varje möte i kommunstyrelsen slutar med bråk.
I reportaget framstår Vänsterpartisten Fredrik Skog som den största orsaken till detta då han inte tillåter någon annan att komma till tals. Han medger faktiskt själv att han upptar 70% av tiden och att ”det är min rätt att anmäla det som är fel.”
Citat:
”Han betraktar övriga ledamöter som obildade, möjligen obildbara, möjligen idioter, de förstår inte ens vad jag pratar om, Skinnskatteberg är ett monument av okunskap, om du tar en skock som inte ens vet vilket rum de är i, då fungerar ingenting”.

Moderaternas ordförande och den fd. Veteranen Bosse Öberg brukar slå näven i bordet och skrika åt Skog att ”nu får han för fan hålla käften!” Men det rår tydligen inte på Skog.

Socialdemokraternas nye ordförande Fredrik Wigerskog:
Citat:
Han säger att tonläget i kommunstyrelsen kan bli högt.
– Ibland undrar jag: varför är jag här? Våra tjänstepersoner fick ont i magen av att vara i rummet. Det värsta är när vi inte ens hinner börja ett möte innan vi ajournerar oss för att lugna ner oss

Citat:
Ändå har kommunstyrelsen haft hjälp av samarbetsorganisationen Sveriges kommuner och regioner, SKR, som skickade en konsult som gav en halvdagskurs i hur man samtalar i politiken.

Där deltog dock inte Skog så det var nog att kasta den kursen i sjön..

Är det verkligen så här illa i Skinnskatteberg eller finns det någon politiker som faktiskt bryr sig om invånarna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qXdQW/i-skinnskatteberg-brakar-alla-med-varandra
Citera
Igår, 15:15
Medlem
Ytterligare exempel på vad dessa ”mogna” män ägnar tid och energi åt:

Skog (V) har nyligen lagt ut en bild där han ritat tandborstmustasch och snedkammad lugg på Emtin (SD).
”– Han har porträtterat mig som Hitler!”
Emtin har polisanmält Skog för detta. Skogs respons på det:
Citat:
”Jaha. Jag har blivit polisanmäld säkert 20 gånger för svartbyggen, förtal. Allt möjligt. Påhittade anklagelser. Jag har polisanmält andra för förtal, jag överväger att anmäla kommunfullmäktiges ordförande för förtal, han tillät en kvinna, en gammal klasskamrat till mig, att under allmänhetens frågestund ställa frågor om jag betalar mina räkningar..

Kvinnan har han redan anmält för förtal.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qXdQW/i-skinnskatteberg-brakar-alla-med-varandra
Citera
Igår, 15:19
Medlem
Balisers avatar
Det är bara att skratta åt eländet.
Citera
Igår, 15:38
Medlem
kyrkstockens avatar
Agenda frågade Annie Lööf rakt ut o hon tyckte själv att hon betedde sig som en vuxen mogen människa. Degostar bara förstör partiledardebatter.
Vi har ett antal riksdagmän som tagit kvinnor i röven osv.

Om det är så omoget på riksplanet hur tror ni det fungerar i kommunerna?
Citera
Igår, 17:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Skinnskatteberg är en bruksort och ett av kännetecknen på en sån ort är att inavelsgraden ofta är rätt hög. Detta drar då med sig att IQ-nivån ligger under andra orter.
Citera
Igår, 17:11
Medlem
Känns som i de flesta miljöer, Vänster personen dumförklarar alla och ska ha mest är det inte bidrag är det tid, någon moderat som försöker styra upp det hela men alla andra sitter och låter vänstermongot dominera tråkigt för invånarna men så här ser det ut i fler kommuner kanske inte så att brandmännen slutar men igår kom ju tjänstemanna ansvaret tillbaka så det kanske går att sätta några på pottan så det blir ordning!
Sen vet jag inte riktigt vad kommunens invånares ekonomi har med det här att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in