2026-08-03, 09:52
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det finns värre kostnader än ekonomiska. Annat att förlora. Mycket av det kan sammanfattas med ett ord: islamisering.
Islamiseringen i Sverige, i min vardag som är ganska bred, är absolut noll.

Men i sakfrågan har du rätt: man ersätter inte t.ex religion eller rättssäkerhet i ett land till något annat via invandring. Det är att raderar landets själ. Ett lands själ är det viktigaste ett land har.
Citera
2026-08-03, 11:21
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Både i trygghet och i ekonomiska aspekter med allt vad det innebär.
Citera
2026-08-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Islamiseringen i Sverige, i min vardag som är ganska bred, är absolut noll.

Men i sakfrågan har du rätt: man ersätter inte t.ex religion eller rättssäkerhet i ett land till något annat via invandring. Det är att raderar landets själ. Ett lands själ är det viktigaste ett land har.

Du verkar inte tycka att yttrandefrihet är värt att ha? HMF-lagen är ett utmärkt exempel på hur islamisering indirekt påverkar allas vardag. Du kommer inte undan bara för att du gillar att tiga ihjäl dig själv.
Citera
2026-08-03, 15:48
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du verkar inte tycka att yttrandefrihet är värt att ha? HMF-lagen är ett utmärkt exempel på hur islamisering indirekt påverkar allas vardag. Du kommer inte undan bara för att du gillar att tiga ihjäl dig själv.
Islam har inte ändrat någon yttrandefrihet i Sverige, ett helt absurt påstående.
Citera
2026-08-03, 15:56
Medlem
Citat:
Islam har inte ändrat någon yttrandefrihet i Sverige, ett helt absurt påstående.

Du verkar inte förstå orsak och verkan. Islam flyttar in. Förändringar sker i takt med att de blir fler.
Citera
2026-08-03, 16:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du verkar inte förstå orsak och verkan. Islam flyttar in. Förändringar sker i takt med att de blir fler.
Det finns inte en muslim som jobbar på en tidning eller i TV.

Det finns inte en muslims åsikt som någonsin påverkar TV eller tidning.

Berätta om en enda muslim i Sverige som har makt, utom över andra muslimer.

Det går inte ens att förstå vad du menar. Utom att du hatar islam pga okunskap.

Miljöpartiet eller Södermalmsbor, där kan man prata om maktbaser och bred påverkan.
Citera
2026-08-03, 16:07
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
MENA invandring är att likställa med 98 % "ska ha" och 2 % "ge tillbaka".

Och det finns en del som ska ha försörjningsstöd minst sagt. Detta ska multipliceras ihop.

Andrahandseffekter är att: polisen måste utökas (pris på det), rättsväsendet måste utökas (pris på det), vården måste utökas (pris på det), infrastrukturen måste dimensioneras om (pris på det), the list goes on..

Tredjehandseffekter är att: den produktiva delen av befolkningen får sin produktivitet påverkad (mindre motivation till att anstränga sig för det gemensamma, känslor av otrygghet, mer uppförsbacke i allmänhet för att komma igång med livet pga bostadsbrist, kaos i skolan osv), korruptionen ökar så att regleringar ökar och andelen hinder och byrokrati som ska till för att hanterar det ökar, alla dom som direkt påverkas och får sina liv förstörda av kriminaliteten denna grupp är överrepresenterad i, inflationstrycket ökar som helhet i samhället när det finns mer takers än makers

Räcker 500 miljarder per år i utgifter kopplat till detta?
Det där hade väl han Ruist räknat på?
Nu minns jag inte på rak arm när det var (2018?) men jag minns reportern Lotta Bouvin och hennes agerande.
Hon försökte på alla sätt att framställa honom som illvillig och främlingsfientlig, men han höll sig lugn och höll sig till fakta.
Dvs bidragsturister blir aldrig lönsamma.
Citera
2026-08-03, 16:43
Medlem
Citat:
Det finns inte en muslim som jobbar på en tidning eller i TV.

Det finns inte en muslims åsikt som någonsin påverkar TV eller tidning.

Berätta om en enda muslim i Sverige som har makt, utom över andra muslimer.

Det går inte ens att förstå vad du menar. Utom att du hatar islam pga okunskap.

Miljöpartiet eller Södermalmsbor, där kan man prata om maktbaser och bred påverkan.

De behöver inte jobba inom media. Vänstern jobbar för dem där.

Vad är det du inte förstår med att deras makt ökar i takt med att de blir fler?

Ja, jag hatar vad islam gör med Sverige.

Miljöpartiet, ja..... och muslimer...
Citera
2026-08-03, 16:45
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
De behöver inte jobba inom media. Vänstern jobbar för dem där.

Vad är det du inte förstår med att deras makt ökar i takt med att de blir fler?

Ja, jag hatar vad islam gör med Sverige.

Miljöpartiet, ja..... och muslimer...
Ge nu ett exempel på muslimskt inflytande över svenska tidningar or forever hold your piece.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-03 kl. 16:48.
Citera
2026-08-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ge nu ett exempel på muslimskt inflytande över svenska tidningar or forever hold your piece.

Du fular dig med att argumentera med att jag har skrivit en sak när jag gjort det ur en annan vinkel så att du ska kunna vinna av någon anledning. Läs vad jag skrev, fatta hur jag menade eller skit i det och fortsätt rösta på din egen undergång!
Citera
2026-08-04, 13:13
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2026-08-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Vårat grannland Norge är miljardärer tack vare oljan äger de ca 18000 miljarder kronor. Så vi i Sverige kan väl se till att Alla mellanöstern människorna flyttar och bosätter sig permanent i Norge. Norge som lurade in Sverige till Nato. Som vi svenskar inte fick rösta på om vi ville. Norge är inte med i EU, så det är väl dags att de blir med i Eu och betalar så kan de betala åt oss vad det kostar att vara med i Nato och EU. Sverige har varken råd med EU avgifterna, Nato avgifterna och vi har inte räd med alla dessa mellanöstern människorna som infiltrerat en massa Imamer till Sverige som

Jag gillar att jävlas med Norsken, men jag vill dem inget ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in